به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهرداد سالاری روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه در بوستان شاهد این شهر، با گرامیداشت 21 آبان سالگرد زلزله مهیب 7.3 ریشتری غرب استان، افزود: دولت با تمام توان در کنار زلزله زدگان است و در بخش های مختلف با تلاش و زحمات همه دستگاه ها رکوردهای خوبی ثبت شده است.
او با بیان اینکه فعالیت ها در 2 ماه اول زلزله صرف امداد و نجات شد، گفت: در هشت ماه دیگر دولت با استفاده از تمام ظرفیت ها و مشارکت خوب مردم توانست 70 هزار واحد مسکونی تخریبی و تعمیری را بازسازی و تحویل دهد.
وی با بیان اینکه حدود 100 هزار واحد مسکونی در زلزله آسیب دید، گفت: این زلزله در مجموع 10 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف وارد کرد.
او از همدلی ملت ایران و همکاری و مشارکت مردم با فرهنگ استان کرمانشاه در روند خدمات رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده استان قدردانی کرد و افزود: دستگاه های اجرایی هم در این مدت زحمات زیادی متحمل شدند که جای قدردانی دارد.
سالاری در بخش دیگری از سخنان خود از اهالی فرهنگ و هنر خواست در بازسازی روحی و روانی مردم مناطق زلزله زده بیشتر تلاش کنند.
او گفت: با زبان هنر می توان بخشی از آلام مردم مناطق زلزله زده استان را التیام بخشید.
وی گفت: انتظار داریم اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر تلاش های دولت در مناطق زلزله زده را برای تنویر افکار عمومی منعکس کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.