به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام آیت عباسیان روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت دهه وقف در سرسرای اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: به منظور آگاهی بخشی، این ایستگاه ها با حضور کارشناسان متخصص در امور وقف دایر می شوند و به ارائه مشاوره های وقفی به متقاضیان می پردازند.
حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه در این دهه بیش از 20 برنامه اجرا می شود از دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اعزام 90 مبلغ به استان، عیادت از واقفان و تجلیل از اصحاب وقف به عنوان مهمترین برنامه ها یاد کرد.
وی با بیان اینکه همایش یاوران وقف در هفت شهرستان برگزار می شود، گفت: برگزاری برنامه لبیک یا رسول الله در 12 بقعه متبرکه استان در روز رحلت پیامبر اکرم (ص)، اجرای زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس، اطعام و پذیرایی از دانش آموزان محروم و هم اندیشی با نخبگان به عنوان دیگر برنامه ها می باشد.
وی دیدار با مسئولان بیمارستان فارابی و برگزاری 12 محفل انس با قرآن را از دیگر برنامه های اداره اوقاف کرمانشاه در دهه وقف عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به پیشینه تاریخی و پرافتخار وقف در دنیای اسلام، اظهار داشت: صحابه پیامبر (ص) برای وقف از یکدیگر سبقت می گرفتند به گونه ای که گفته شده هیچ صحابه ای از دنیا نرفت مگر اینکه وقفی از خود برجای گذاشت.
حجت الاسلام عباسیان اضافه کرد، می توان به وسیله وقف بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و این بدان معنا است که ثروت مردمی در اختیار حل معضلات جامعه باشد.
وی از وجود 52 هزار رقبه در کرمانشاه خبر داد و افزود: بیشترین موقوفات استان به حوزه‌های علمیه، طلاب و قرآن تعلق دارد که پس از آن در زمینه دانش آموزان نیازمند، زوار و دارو و درمان می باشد.
امسال 15 آبان که مصادف با 27 صفر است روز وقف نامگذاری شده است که از این روز تا 24 آبان به عنوان دهه وقف نام گرفته است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.