محمدرضا احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار توزیع این میزان گوشت از روز یکشنبه 6 آبان در 12 مرکز ثابت و چند مرکز سیار با هدف تنظیم بازار در شهر کرمانشاه آغاز شده است.
او گفت: هر لاشه را به چهار قسمت توزیع می کنیم و سقف خرید هر نفر 2.5 کیلوگرم به قیمت هر کیلوگرم به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه 37 هزار و 500 تومان است.
وی اضافه کرد که براساس مصوبه این کارگروه قرار است از هفته آینده قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی به 38 هزار تومان افزایش یابد.
او همچنین به آغاز توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و 300 تومان در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از اول امسال تاکنون 700 تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شده است.
او توزیع گوشت گوساله نرم پاک شده به قیمت هر کیلوگرم 38 هزار تومان را نیز اعلام کرد و گفت: 25 تن در مراکز عرضه شهر کرمانشاه توزیع می شود.
به گفته او ، گوشت گوساله گرم از 6 ماه قبل تاکنون هفته ای 2 تا 3 بار در استان توزیع می شود.
مدیرعامل گروه اقتصادی الغدیر کرمانشاه در ادامه گفت: علاوه بر شهر کرمانشاه در شهرستان های سنقر و کلیائی، کنگاور، پاوه، قصرشیرین، سرپل و مناطق زلزله زلزله زده به صورت 2 هفته در میان با همین قیمت یارانه ای توزیع می شود.
احمدی افزود: از اول امسال تاکنون حدود 250 تن گوشت گرم گوسفندی و بیش از 700 تن مرغ منجمد در استان کرمانشاه توزیع شده است.
به گفته او ، هفته ای 20 تن گوشت گوساله گرم نیز در استان توزیع می شود.
وی تصریح کرد که توزیع گوشت و مرغ تا زمان تعدیل قیمت ها در استان کرمانشاه ادامه دارد.
وی افزود: گروه اقتصادی الغدیر کالاهای یارانه ای که با ارز 4200 تومانی تامین شده را با هدف تنظیم بازار و کمک به اقشار کم درآمد بین مردم توزیع می کند.
مدیرعامل گروه اقتصادی الغدیر کرمانشاه در ادامه در مورد ذبح دام ها در کشورهای مبدا نیز گفت: تمام دام ها به صورت کاملا شرعی و بهداشتی و با نظارت یک روحانی و یک دامپزشک کشورمان انجام می شود و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
احمدی افزود: علاوه بر مستقر بودن یک روحانی و دامپزشک زیرنظر سازمان دامپزشکی، همچنین نیروهای دامپزشکی کشور مبدا نیز در کشتارگاه ها مستقر هستند.
به گفته او ، سازمان دامپزشکی کشورمان نیز از مبدا تا مقصد بر ذبح، کشتار و حمل و توزیع لاشه این دام ها نظارت کامل دارد.
احمدی اظهار داشت: گوسفندهای وارداتی از کشور استرالیا از نوع گوسفند مرینوس که جزو بهترین نژادهای گوسفند است وارد می شود و گوسفندهای ارمنستان و گرجستان نیز به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که پوشش مرتعی فراوانی دارد جزو نژادهای برتر است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارد که نیمی از این جمعیت در شهر کرمانشاه سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.