به گزارش خبرنگار ایرنا؛ برومند میرزایی پور روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان افزود: پرونده اموال و یا کالاهایی که به این سازمان وارد می شود از طریق رای مراجع قضایی تعیین تکلیف می شود و اگر این مرجع رای به برائت پرونده ای دهد ما کالا یا اموال را به صاحبش مسترد می کنیم.
او در ادامه به تشکیل 356 پرونده در هفت ماه گذشته در سال جاری در سازمان اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: این تعداد به نسبت 626 مورد مشابه سال گذشته 42 درصد کاهش نشان می دهد.
وی همچنین تصریح کرد که اکنون 30 فقره پرونده در حوزه وثیقه های ملکی داریم که درصدد تعیین تکلیف آن هستیم.
مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه براساس قانون مراجع قضایی باید در مدت 45 روز در مورد کالاهای مکشوفه قاچاق که در سازمان اموال تملیکی پرونده دارد، رای صادر کنند، گفت: در مورد کالاهای سلامت محور و سریع الفاسد هیچ مهلتی وجود ندارد و بلافاصله رای فروش صادر می شود.
میرزایی پور افزود: اگر در مرجع قضایی رای به نفع صاحب کالا و اموال باشد، مبلغ کالاهای فروخته شده و یا امحا شده به صاحب آن پرداخت می گردد.
وی همچنین امحا کالاهای سلامت محور را یکی از فعالیت های این سازمان اعلام کرد و گفت: کالاهای خوراکی با هماهنگی دستگاه های مربوطه از جمله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی امحا می شود.
به گفته او ، امسال تاکنون چهار مورد برنامه امحا کالاهای سلامت محور به ارزش 6 میلیارد و 211 میلیون تومان در استان اجرا شد.
او در ادامه برگزاری مزایده برای فروش کالاهای وارده به این سازمان را از دیگر فعالیت ها ذکر کرد و گفت: سالانه 11 مزایده برگزار می کنیم و کالاهای موجود در انبارهای سازمان را از این طریق به فروش می رسانیم و درآمد حاصل از آن به خزانه دولت واریز می شود.
وی این سازمان را امین اموال دولت دانست و گفت: کالاهای ورودی به این سازمان در 2 انبار به بهترین شیوه نگهداری می شود.
او با بیان اینکه کالاهای متروکه، قاچاق و ضبطی وارد انبارهای سازمان اموال تملیکی می شود، گفت: در استان کرمانشاه کالای متروکه نداریم و بیشتر قاچاق و ضبطی است.
او کمک به تنظیم بازار و حمایت از مردم در وضعیت فعلی اقتصادی را از دیگر فعالیت های سازمان اموال تملیکی اعلام کرد و افزود: امسال تاکنون 17 تن گوجه فرنگی و 18.5 تن مرغ منجمد قاچاق کشف شده را با نظارت دستگاه های ذیربط در میان اقشار مختلف مردم توزیع کرده ایم.
میرزایی پور تصریح کرد که همچنین امسال تاکنون 2 هزار و 435 راس دام سبک و سنگین قاچاق در استان کشف و ضبط شد که بخشی از این دام ها باتوجه به اینکه مولد بود را در اختیار سازمان امور عشایری برای تحویل به دامداران قرار دادیم و مابقی را در کشتارگاه کشتار و روانه بازار مصرف کردیم.
سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یکی از شرکت های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است که اواخر سال 1371 با تصویب مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
هدف اصلی از تشکیل این سازمان عبارت است از تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک،‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید.
در حقیقت با تشکیل سازمان 2 واحد اداری موازی (مرکز کالای متروکه و دفتر اجرایی تبصره 28 قانون بودجه ) در هم ادغام و وظایف آن در سازمان جدیدالتاسیس تمرکز یافت و از سویی امور مشابهی که توسط دستگاهها و سازمانهای اجرایی و یا دادگستری انجام می شد، به سازمان منتقل شد.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردی و عربی کشور عراق دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.