مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به رشادت و فداکاری مردم نودشه در دوران دفاع مقدس و تقدیم 110 شهید گفت: این شهر در سال 66 دو بار توسط هواپیماهای رژیم بعث مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت.
حجت الاسلام هادی عسکری با بیان اینکه در این بمبارانها ، بیش از 27 نفر شهید و جمع زیادی مصدوم شدند، افزود: تاکنون 2 بار کمیسیون پزشکی در این شهر تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: در این 2 روز 340 پرونده مصدومان شیمیایی نودشه توسط پزسکان متخصص بررسی و افراد مورد معاینه قرار گرفتند و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی خواهند شد.
دبیر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هم ، هدف از حضور این تیم را بررسی پرونده افرادی دانست که مدعی هستند مصدوم شیمیایی می باشند.
دکتر امینی افزود: این تیم شامل 2 متخصص داخلی ، 2 متخصص چشم و 2 پزشک متخصص پوست و بنده هم بعنوان دبیر این کمیسیون مدارک افراد را بررسی و با انجام معاینات اولیه پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون پزشکی شیمیایی تهران ارجاع داده خواهد شد.
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همزمان با حضور رییس بنیاد شهید کشور در منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی از ایشان درخواست کردم که کمیسیون پزشکی در حوزه انتخاباتی اورامانات مستقر شود تا از نزدیک وضعیت مردم این منطقه را مورد بررسی قرار دهد.
شهاب نادری افزود: با مساعدت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اولین کمیسیون پزشکی در ثلاث باباجانی تشکیل و امروز با توجه به قولی که به مردم نودشه داده بودم ، دومین کمیسیون در این شهر تشکیل شد.
وی اظهار کرد: مردم مرزدار نودشه در دوران دفاع مقدس در راستای پاسداری و حفافظت از مرزهای میهن اسلامیمان تمام توان و سرمایه مادی و معنوی خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز باید به این عزیزان خدمت شود.
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم غیور نودشه همزمان و بعد از بمباران شیمیایی به علت مشکلات متعدد از جمله مسافت تا مرکز استان و عدم بضاعت مالی قادر به حضور در کمیسیون پزشکی نشده بودند، تاکنون از مزایای جانبازی محروم شده اند.
شهر مر زی نودشه از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه است که با حدود چهار هزار نفر جمعیت بیش از 110 شهید تقدیم انقلاب انقلاب اسلامی کرده است.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.