به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد روز دوشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان دماوند که با حضور مسئولان منطقه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: در شرایط کنونی فعالیت در بدنه دولت از حساسیت و دشواری خاصی برخوردار است وتقویت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین مولفه های مورد نیاز جامعه در زمان حاضر است،
این مقام مسئول با بیان اینکه دولت اسلامی حلقه واسطی برای اتصال 2 هدف مهم است، خاطرنشان کرد: شهدای گرانقدر برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی جان خود را فدا کردند و به فرموده رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، تشکیل و شکل‌گیری دولت اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و آرمان بلند تمدن اسلامی فرآیند پنج‌گانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام کاویانی‌راد با اشاره به اینکه آنچه ما را به 2 هدف بزرگ می رساند، ایجاد دولت اسلامی برای شکل‌گیری جامعه اسلامی است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان نقطه شکوفایی قلمداد می‌شود و همانند شان فرهنگ نماز در بین همه واجبات است که اگر این فرهنگ در جامعه حفظ شود قطعا در دیگر مسائل همچون اقتصادی موفق خواهیم بود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که به همت امام خمینی (ره) شکل گرفت، در طول چهل ساله انقلاب اسلامی با تأثیرگذاری بسیاری عرضه شد که البته در توسعه و ترویج آن با چهار چالش مواجه هستیم.
وی ادامه داد: امروز باید لذت را به فرهنگ عفت و گفتمان، اصل منفعت در جامعه به تکلیف، اصل فردیت را به دگرخواهی و اصالت قدرت را به خدمت تبدیل کرد که این اقدامات در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی رخ داد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای حفظ این فرهنگ بکار بندیم تا پراکنده و تضعیف نشود، گفت: نگهداری یاد و خاطره شهدا و فراموش نکردن والدین آنان با دیدار و سرکشی، حرکت در مسیر آنان و همچنین فرهنگ مزار شهدا باید حفظ شود.
عبدالله مرتضوی، مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستانهای استان تهران همچنین در این نشست با بیان اینکه در شهرستان دماوند 341 شهید، 825 جانباز و 58 آزاده دارد، اظهار داشت:این شهرستان به دلیل ویژگی های خاص در بخش های خدماتی، درمانی، تعداد شهدا و ایثارگران به عنوان یکی از 3 شهرستان های نخست استان تهران محسوب می شود.
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص ندارد و همه ادارات و نهادها باید این مهم را مد نظر قرار دهند که البته این مهم یکی از وظایف ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان محرک است.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.