صید محمد قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمدید نکردن پروانه بهداشتی و همچنین حضور نداشتن مسئول فنی بهداشتی در هنگام تولید خوراک دام از علل تعطیلی این کارخانه بود.
وی با اشاره به انجام نظارت های مستمر دامپزشکی بر کارخانه های تولید خوراک دام و طیور گفت: داشتن پروانه بهداشتی معتبر و حضور مسئول فنی بهداشتی هنگام تولید محصول از بدیهیات هر واحد تولیدی است.
قاسمی در ادامه تصریح کرد: این واحد تولیدی با وجود دریافت چند تذکر کتبی، همچنان به تولید خود ادامه داد که در نهایت با همکاری مقامات قضایی و در مراحل قانونی با حکم قاضی تعطیل شد.
وی افزود: هرگونه فعالیت برای تهیه و تولید خوراک دام و طیور منوط به اخذ پروانه های بهداشتی لازم از اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه است و تولید محصول بدون پروانه بهداشتی تخلف محسوب می شود.
او با تاکید بر اهمیت ویژه حفظ سلامت مصرف کننده، اظهار داشت: حضور مسئول فنی بهداشتی در هنگام تولید در کارخانه ها و یا کشتارگاه های دام و طیور ضروری است و در صورت رعایت نکردن هر یک از شرایط لازم با واحد متخلف برخورد خواهد شد.
رئیس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب اضافه کرد: تمام واحدهای فعال و دارای مجوز به صورت مستمر مورد بازرسی قرار می گیرند و از مواد اولیه و محصول تولیدی آنها به صورت ماهانه نمونه گیری می شود.
وی به پرورش دهندگان دام، طیور و آبزیان توصیه کرد خوراک مورد نیاز خود را از کارخانه های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
شهرستان اسلام آبادغرب با بیش از 150 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.