به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از محمدحسین صادقی افزود: به دنبال پیگیری رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر برخورد جدی با اخلال گران اقتصادی در بازار تعدادی از صرافان غیر مجاز که به خرید و فروش غیرقانونی ارز مبادرت نموده و موجب بی نظمی در بازار شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: با انجام یک کار اطلاعاتی سه نفر از صرافان آزاد و غیرمجاز شناسایی و حین تعقیب و گریز دستگیر شدند که از آنها مبلغ 70 هزار و 950 دلار به صورت نقد کشف و ضبط شد.
وی افزود: بنا به تحقیقات صورت گرفته تراکنش های موجود در حساب بانکی این افراد و محتوای دفاتر کشف شده از آنان حاکی از انجام بیش از سه بار قاچاق ارز توسط این افراد است.
دادستان کرمانشاه همچنین از شناسایی و دستگیری فردی دیگر در همین راستا خبر داد و گفت: در طی رصد موضوعات مربوط به اخلال گران نظم اقتصادی بازار ضابطین دستگاه قضایی به وضعیت خرید و فروش در یکی از مغازه های زرگری حسب هماهنگی با مراجع قضایی جهت بررسی به محل مذکور مراجعه کردند که در بازرسی از این مغازه مبلغ 28 هزار و 900 دلار و مقادیری ارز متعلق به کشورهای دیگر کشف و ضبط کردند.
صادقی اضافه کرد: به دلیل شک به مال کسب شده نیز مبلغ 400 میلیون ریال وجه نقد از گاوصندوق وی کشف و توقیف شد.
مدعی العموم تصریح کرد: بنا به گفته صاحب این مغازه در چند ماه اخیر به دلیل رکود در خرید و فروش طلا در اکثر مغازه های طلا فروشی صرفا خرید و فروش ارز و دلار صورت گرفته که با این وصف وجه نقد مکشوفه مربوط به خرید و فروش ارز توسط این فرد بوده است که براساس بند (خ) ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق قاچاق ارز است.
دادستان کرمانشاه همچنین گفت: به علاوه محتوای دفاتر ثبت خرید و فروش متهم حاکی از این است که وی بیش از سه بار به خرید و فروش غیرقانونی ارز مبادرت نموده است.
مدعی العموم در پایان با اشاره به وضعیت بازار فروش دلار در محله خیابان گمرک معروف به کوچه 'لک ها' به کسانی که در این محله مبادرت به خرید و فروش ارز دارند تذکر داد به دلیل وصول شکایت مردمی در این مکان تجمع نکنند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.