به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: از بانک توسعه تعاون بخاطر وابستگی اش به وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی انتظار می رود نقش پررنگ تری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشته باشد.
وی افزود: گزارش مستمر عملکرد بانک‌های استان را هر هفته برای مدیران عامل بانکها در کشور ارسال می کنیم تا با مدیرانی که کوتاهی می کنند برخورد کنند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: باتوجه به وضعیت ویژه ای که بخاطر زلزله در استان پیش آمده است، از مدیران حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری توقع داریم که 2 برابر گذشته کار کنند تا استان از قافله توسعه عقب نماند‌.
بازوند با بیان اینکه عملکرد اشتغالزایی دستگاه های اجرایی استان رضایت بخش نیست، گفت: اولویت اول استان کرمانشاه اشتغال است و باید این موضوع در اولویت اول دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در زمینه اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در زمینه ورزش می توانیم به خوبی اشتغالزایی ایجاد کنیم اما اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تاکنون در این زمینه اقدام قابل قبولی انجام نداده است.
استاندار کرمانشاه عنوان ‌کرد: علاوه بر ادارات کل ورزش و جوانان، امور عشایری و حمل و نقل و پایانه ها نیز اگر تا پایان هفته آینده، شرایط پرداخت تسهیلات را فراهم ‌نکنند، سهمیه آنها را حذف و برای عزل مدیران آنها نیز اقدام خواهد شد.
بازوند یادآور شد: نباید فراموش کنیم که نرخ بیکاری در کرمانشاه بالاست و مردم این استان برای بهبود وضعیت اقتصادی چشم به راه مسئولان هستند.
حسن عزیزی مدیرکل کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: 176 میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد اشتغال در بخش روستایی و عشایری به استان تخصیص پیدا کرده که بیش از 70 درصد آن در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین 300 میلیارد تومان نیز به منظور ایجاد اشتغال در مناطق زلزله تخصیص پیدا کرده که تاکنون 24 درصد آن در قالب تسهیلات پرداخت شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای نرخ بیکاری 19/6 درصد است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.