به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه ، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی استان اظهار داشت: برخی از واحدهای راکد در تملک بانک‌ها هستند که به آن ها اعلام کرده ایم برنامه خود را در کوتاهترین زمان ممکن برای رونق دوباره این واحدهای تولیدی ارائه دهند، به عبارتی یا باید هلدینگ‌های مرتبط با بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در واحدهای تملک شده پای کار بیایند و یا اینکه این واحدها به کارآفرینان واگذار شوند.
وی اظهار داشت: در شرایطی که استان کرمانشاه درگیر نرخ بالای بیکاری است نباید اجازه داد این ظرفیت های بزرگ در حوزه صنعت که می‌توانند برای صدها نفر شغل ایجاد کند، راکد بمانند.
استاندار کرمانشاه گفت: طرح پیمان ‌سپاری ارزی مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده که از طریق معاون اول رئیس جمهوری و سایر مسئولان مربوطه در حال رفع مشکلات آن هستیم. از صادر‌کنندگان تقاضا داریم فعلا روند صادرات را متوقف نکنند.
بازوند تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با تامین نقدینگی واحدهای صنعتی به رفع مشکلات این واحدها کمک کنیم.
وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و پیمانکاران را ملزم خواهیم کرد تا قطعات بتنی مورد نیاز خود برای اجرای پروژه‌ها را از واحدهای استان تهیه کنند تا از این طریق به رونق بیشتر تولیدات داخل استان کمک شود.
استاندار کرمانشاه و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری امروز به صورت میدانی از واحدهای تولیدی فرش زاگرس، خانه سازی کرمانشاه و نان آوران هیوای زاگرس بازدید کردند و از نزدیک به بررسی وضعیت فعالیت تولیدکنندگان و مشکلات و موانع پیش روی آن ها پرداختند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال 19/6 درصد اعلام شده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.