به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا سلیم ساسانی روز دوشنبه در همایش تبیین نقش اصناف در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اصناف ، تجار و بازاریان را اولین یاوران انقلاب و امام راحل (ره) دانست که در تعطیلی بازار و تامین نیازهای انقلابیون و تشکیل گروه های انقلابی نقش ارزنده ای ایفا کردند.
ساسانی در ادامه با بیان اینکه اتاق اصناف استان کرمانشاه 700 شهید در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است ، گفت: اصناف هم در جبهه ها حضور پررنگ داشتند و هم تدارکات جبهه ها بر دوش آنها بود.
او به مدیریت اقتصاد و بازار کشور در دوران جنگ تحمیلی توسط اصناف و تجار اشاره کرد و گفت: امروز هم در زمان تحریم ها باید این نقش دوباره احیا شود.
رییس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه ایران بیش از 30 سال است در تحریم به سر می برد، گفت: با صبر مردم غیور و اتحاد مسئولان و پیروی از بیانات مقام معظم رهبری تحریم های کنونی نیز با شکست مواجه خواهد شد.

** نقش اصناف در انقلاب و جنگ تحمیلی باید بیشتر تبیین شود
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: نسل جوان و آیندگان باید بدانند جنگ فقط مختص رزمندگان جبهه ها نبود بلکه نقش بازاریان و تجار در تهیه تدارکات مادی کمتر از آنان نباید پنداشت.
حجت الاسلام علی مراد یوسفی راد ، کار اصناف و بازاریان در یاری رساندن مادی به انقلاب و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کمتر از جهاد ندانست، خواستار پژوهش و ارائه مقالات در باره نقش اصناف در جنگ تحمیلی و انقلاب شد.
او نظام هر کشوری را دارای ارکان مختلف، نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در این 40 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد دشمن از همه این ابعاد فرهنگی، نظامی و سیاسی با ما وارد جنگ مستقیم شده و شکست خورده است.
یوسفی راد در ادامه اظهار داشت: دشمن هم اکنون با تحریم ها جنگ مستقیم اقتصادی را علیه کشورمان آغاز کرده زیر می داند در زمان دفاع مقدس این اتحاد و پشتیبانی اقتصادی بود که ایران را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد.
وی خواستار برخورد جدی با اخلالگران اقتصاد داخلی بخصوص احتکارکنندگان شد و گفت: اگر اقتصاد داخلی بخوبی کنترل و مدیریت شود ، شکست دشمن در این بعد هم حتمی خواهد بود.
اتاق اصناف استان کرمانشاه بیش از 50 هزار نفر عضو دارد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن در شهر کرمانشاه ساکن هستند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.