به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در نشست ستاد اربعین در سرسرای استانداری کرمانشاه افزود: تاکنون اقدام های مناسبی برای این مهم که یکی از خواسته های مهم و دیرینه مردم است انجام شده و روند مناسبی دارد.
وی با تاکید بر اینکه سیدالشهدا (ع) به همه عالم و آزادی خواهان تعلق دارد، از بازگشایی مرز خسروی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در سفر اخیر خود به منظور دیدار با وزیر کشور عراق یاد کرد.
بازوند با تاکید براینکه در داخل نیز پیگیر اقدام هایی برای بازگشایی مرز هستیم، افزود: در این زمینه بسیاری از زیرساخت ها در سال گذشته انجام شده که برای تکمیل آن همه باید تلاش کنند.
استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه شمارش معکوس برای میزبانی از زوار اربعین از هفته آینده آغاز می شود، از کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا یاد کرد و بر آمادگی همه ارگان های مربوطه برای این میزبانی بزرگ تاکید کرد.
بازوند بر آمادگی فرمانداری ها و حضور پررنگ پلیس برای کنترل محورها به منظور کاهش حوادث جاده ای نیز تاکید کرد چرا که در صورت بازگشایی، خسروی اولین مرزی خواهد بود که در ایام اربعین توسط مسئولان رصد و کنترل خواهد شد.
در ادامه دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز از بازگشاییی مرز خسروی به عنوان یکی از اولویت های ستاد اربعین کشور یاد کرد.
مسعود بهرام نژاد ، بر بازدید میدانی از روند ارائه خدمات در مرز خسروی با تشکیل جلسه بعدی ستاد در این مرز نیز تاکید کرد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
اربعین حسینی (ع) امسال با هشتم آبان مصادف شده است.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.