به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین مادران سوگوار درحالی که کودکان شیرخوار و خردسال خود را بر روی دستانشان گرفته بودند بر لب هایشان یا باب الحوایج علی اصغر زمزمه می کردند و اشک ماتم می ریختند.
سردادن لالایی و قرائت سوگواره کربلا و خواندن روضه علی اصغر از سوی مداح و ذکر مصیبت از سوی امام جمعه قصرشیرین نیز از دیگر جلوه های غم انگیز این آیین معنوی بود.
در این آیین که با حضور ده ها مادر و کودک سوگوار که لباس های سیاه ، سفید و سبز بر تن و سربندهای مزین به نام ائمه بر سرداشتند ، مداحان در بیان جزییات شهادت طفل شیرخوار امام حسین (ع) مرثیه سرایی کردند.
امام جمعه قصرشیرین قبل از شروع این آیین معنوی در سخنانی تمامی مادران را به رعایت احکام اسلامی و تربیت دینی فرزندانشان توصیه کرد.
حجت الاسلام علی ملکی افزود: امروز دشمن درصدد از بین بردن استحکام خانواده ها و تخریب باورهای دینی ملت ایران اسلامی و بخصوص جوانان ما است از همین رو باید مادران از کودکی آموزه های دینی را به عنوان سپر بلای توطئه های دشمن در فرزندانشان تقویت کنند.
وی اظهار داشت: نهادن نام نیکو بر فرزندان و تربیت دینی ، رعایت احکام اسلامی، آموزش نماز و دیگر واجبات اسلامی در فرزندان از مهم ترین وظیفه های والدین است که نباید در رابطه با این امور کوتاهی کنند .
عبدالله بن حسین (ع) معروف به علی اصغر (باب الحوایج ) مادرش رُباب دختر اِمْرَءُ الْقَیْس است که مرقد مطهر ایشان در کربلا نزدیک قبر امام حسین (ع) در کنار دیگر شهدای کربلا قرار دارد.
حضرت علی اصغر (ع) در 10 رجب سال 60 هجری در مدینه متولد شده بود، در دهم محرم سال 61 هجری در کربلا به شهادت رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.