به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرزاق برزگر روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه که در محل سرسرای دادگستری استان برگزار شد، بر همکاری سازمان برنامه و بودجه در راستای اختصاص اعتبار لازم برای حفظ پرسنل تاکید کرد.
برزگر از پاسخگویی به استعلامات قضایی به عنوان نخستین وظیفه پزشکی قانونی نام برد و گفت: پاسخگویی به استعلامات اداری و مردمی به عنوان دیگر وظایف پزشکی قانونی است.
وی با تاکید براینکه همواره برای ارتقا خدمات در تلاش هستیم، گفت: پزشکی قانونی یاری رسان دستگاه قضایی برای صدور رای عادلانه است و با وجود امکانات کم، خدمات مناسبی ارائه می شود.
این مسئول بر توسعه و بهبود فضای فیزیکی مراکز تاکید و گسترش آن را یکی از نیازهای مردم و ارباب رجوع عنوان کرد.
در ادامه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بر اهمیت بالای پزشکی قانونی در جامعه اشاره کرد و از آن به عنوان حرفه ای دشوار و پر زحمت یاد کرد.
محمدرضا عدالتخواه با تاکید براینکه بیش از 50 درصد پرونده های کیفری دادگستری به پزشکی قانونی برای ارائه نظر ارسال می شود، ادامه داد: این حرفه به صورت مستقیم با قضاوت در ارتباط است و در برخی از موضوعات موارد بدون نظر پزشکی قانونی غیرممکن است.
عدالتخواه بر ارتقا توانایی های پرسنل پزشکی قانونی تاکید کرد و گفت: با توجه به امکانات وسیع و تخصصی، برپایی مراکز پزشکی قانونی در همه مناطق و شهرها محدود و یا غیرممکن است.
در این آیین از زحمات دکتر آرتین کمالی، مدیرکل سابق پزشکی قانونی کرمانشاه تقدیر شد و دکتر خانی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی این استان منصوب شد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.