به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در گردهمایی ائمه جماعات مساجد ، ادارات ، مبلغان و روحانیون مستقر و هجرت استان کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در سرسرای استانداری کرمانشاه برگزار شد، از تقویت ارتباط میان روحانیون و مسئولان به عنوان یکی از تاکیدهای امام راحل یاد کرد.
وی بر نقش مهم رهنمودها و جهت دهی صحیح روحانیون در زمینه امیدواری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد و از روحانیت و باورهای مقدس و مذهبی مردم به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه های نظام یاد کرد.
بازوند حرکت در این مسیر را مانع از انحراف و ناامیدی دانست و افزود: اکنون که 40 سال از پیروزی انقلاب می گذرد این مسیر به خوبی طی شده است که همواره باید تداوم یابد.
استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه در زلزله 21 آبان سال گذشته کرمانشاه وحدت مسئولان کشوری و استانی و مردم به خوبی مشهود بود، افزود: در این زلزله 78 مدرسه و 236 خانه بهداشت و مرکز درمانی تخریب شد.
وی به ساخت 156 مدرسه توسط خیران اشاره کرد و گفت: همچنین 50 درصد اعتبار بازسازی پروژه های درمانی و بهداشتی توسط خیران تقبل شد.
استاندار کرمانشاه ، تخریب 318 مسجد را از دیگر پیامدهای زلزله عنوان کرد که از این میزان 226 مسجد به بازسازی و تعمیر نیاز دارد و مابقی به صورت کامل تخریب شده است.
این مقام مسئول خدمات روسای سه قوه و همه مسئولان و ارکان دلسوز کشور همانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی را موجب بازسازی و ایجاد امید و انگیزه در میان مردم مناطق زلزله زده دانست و افزود: حمایت های رهبری و رییس جمهوری در راس این امور قرار داشته و دارد.
بازوند در پایان از اتمام عملیات بازسازی 12 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی تا پایان شهریور ماه امسال در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
7460/8066

انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.