نیلوفر اختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، از وجود 2 مرکز روزانه آموزشی خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا با نام های الزهرا و نغمه در کرمانشاه خبر داد و گفت: این مراکز در حوزه توانبخشی با کاربری ارائه خدمات تقویت شنیداری کودکان زیر 10 سال در زمینه اجرای برنامه ها مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: در این مراکز تعداد 32 نفر به صورت یارانه ای از خدمات توانپزشکی برخوردار می شوند و خدمات شنوایی سنجی به صورت رایگان در مراکز دولتی نیز انجام خواهد شد.
اختیاری ، از حساس سازی و آگاهسازی عموم در زمینه آسیب شناسی و اختلالات شنوایی، شیوه های مداخله به هنگام اختلالات شنوایی، اهمیت وسایل کمک شنوایی، آموزش و مشاوره به خانواده های دارای کودک به عنوان پاره ای از خدمات این مراکز یاد کرد.
این مسئول ادامه داد: در راستای ارتقا سطح توانمندی جامعه هدف، معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی در سال 95، به تهیه تعدادی از بسته های آموزشی و فرهنگی شامل آموزش احکام و نماز به زبان اشاره و آموزش های مذهبی ماه محرم به زبان اشاره ویژه توانخواهان ناشنوا اقدام کرده است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کرمانشاه یادآور شد، همچنین 11 نفر از بانوان مددجوی ورزشکار ناشنوا در مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان 2017 ترکیه در رشته تنیس روی میز، کاراته و تکواندو افتخارات ورزشی را برای این استان کسب کردند و در سال گذشته نیز تعداد 10 نفر از ناشنوایان در مسابقات قهرمانی کشور در همین رشته ها موفق به کسب مدال شدند.
نزدیک به 53 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره ‌مندند که از این تعداد 33 هزار نفر معلول و 6 هزار نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.