به گزارش خبرنگار ایرنا، سیامک واحدی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک در سنندج اظهار داشت: امروز کشور ما به دلیل ایستادگی در مقابل خواسته های ناحق استکبار با موج جدیدی از ایران ستیزی و اسلام ستیزی مواجه شده است.
وی افزود: دشمنان می خواهند با هر ترفندی به جمهوری اسلامی ایران ضربه زده و ما را به زانو در آوردند اما نمی دانند که فرهنگ شهادت به ما آموخته است که ایستاده بمیریم بهتر از آنکه زانو زده زندگی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کشور ما در گیر جنگی است که نوک حمله آنها به سمت مسائل اقتصادی است،گفت: علی رغم برخی اظهارنظرها که غذا و دارو شامل تحریم نمی شود ما شدیدترین تحریم ها را در این حوزه داریم.
وی اظهار داشت: جامعه پزشکی باید برای مقابله با این تحریم ها با دقت در طبابت از پیچیدن نسخه های بلندبالا، آزمایشات متعدد و تجویر داروهای خارجی که نمونه آنها در داخل وجود دارد پرهیز کنند.
واحدی با تاکید بر اینکه ما باید در همه زمینه ها از جمله حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به توانمندی های داخلی اتکا کنیم، گفت: قطعا روسای وزارت بهداشت و درمان آنچه که برای سلامتی هموطنان لازم و ضروری باشد را تهیه خواهند کرد.
وی همچنین برپرهیز از اصراف در استفاده از وسایل و تجهیزات پزشکی و دارویی تاکید کرد و افزود: امروز همانگونه که شیوه جنگ ها عوض شده ما هم باید شیوه دفاع خود را به تبع حمله های آنان تغییر داده و هوشمندانه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته بسیاری از پروژه های عمرانی بهداشت و درمان استان به ثمر نشست، گفت: در چند ماه گذشته نیز در چهار حوزه بهداشت، درمان، غذاو دارو و توسعه جزو استان های اول و برتر بوده ایم.
وی اظهار داشت: تلاش های زیادی برای پیشرفت دانشگاه انجام شده و ما هم اکنون در جاده توسعه قرار داریم اما راه طولانی، زمان و امکانات لازم است تا به جایی برسیم که ادعا کنیم دانشگاهی توسعه یافته هستیم بنابراین باید این راه را پرقدرت ادامه دهیم.
رئیس سازمان نظام پزشکی کردستان نیز در این آیین گفت: سالروز تولد حکیم فرزانه ابوعلی سینا اسطوره طبابت در جهان فرصتی برای قدردانی از تلاش ها و ازخودگذشتگی پزشکانی است که با سختی در راه رضای خدا گام برمی دارند و عمر خود را صرف تسکین آلام دردمندان می کنند.
بابک قطبی افزود: در فرهنگ ایرانی و در سایه تعالیم توحیدی بزرگ مردان و شیرزنانی تربیت شده اند که علی رغم ناملایمات و سختی های راه، علم و اندیشه و دستان شفابخش شان مرهم درد بیماران و دردمندان جامعه است.
وی اظهار داشت: اگرچه پزشکان امروزه در انجام وظایف و کمک به همنوعان خود با بی مهری ها و چالش هایی مواجه هستند اما در انجام وظایف خود صادقانه عمل کرده و با صبر و حوصله به بیماران خود امید و حیات دوباره می بخشند.
رئیس سازمان نظام پزشکی کردستان از حکیم ابن سینا و زکریای رازی به عنوان پزشکان حاذق و نامور ایرانی نام برد و گفت: پزشکان جامعه باید در انجام وظایف خود این بزرگان را الگوی خود قرار دهند و مسئولان ارشد کشور قدردان زحمات و تلاش های این قشر در جامعه باشند.
در ادامه این آیین از تعدادی از پزشکان نمونه استان به مناسبت روز پزشک تجلیل شد.
یکم شهریور ماه سالروز تولد حکیم فرزانه ایرانی ابوعلی سینا در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز پزشک نامگذاری شده است.
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.