آرتیکاس اقبال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین لرزه بامداد یکشنبه ریجاب کرمانشاه در تمام استان کردستان احساس شد و تاکنون هم گزارشی از خسارت های مالی یا جانی احتمالی آن گزارش نشده است.
بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) به مرکزیت تازه آباد، ریجاب - کرمانشاه ساعت 2 و 43 دقیقه و 25 ثانیه بامداد در عمق 8 کیلومتری زمین روی داد.
وی افزود: دستگاه های خدمات رسان مدیریت بحران استانداری کردستان از دقایق اولیه پس از زمین لرزه به صورت آماده باش در آمده و اکنون در حال بررسی میزان خسارت های احتمالی در روستاهای دور دست شهرستان ها هستند.
اقبال همچنین از آمادگی کامل این استان برای اعزام نیروهای امدادی به استان کرمانشاه با هدف کمک به زلزله زدگان خبر داد و تاکید کرد: این آمادگی به مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، کانون زلزله ای که به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت 2 و 43 دقیقه و 25 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) ریجاب منطقه ای در حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزانده در موقعیت 34.63 عرض شمالی و 46.22 طول شرقی ثبت شده است.
طبق اعلام استاندار کرمانشاه، تعداد مصدومان این زلزله به 240 نفر رسیده که اکثر آنان به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شده اند.
در این حادثه یک پیرمرد 70 ساله نیز به علت ایست قلبی در روستای 'چم زرشک' حدفاصل ثلاث باباجانی و جوانرود فوت کرد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.