به گزارش خبرنگار ایرنا، این پروژه ها که در بخش های مختلف عمرانی، کشاورزی، صنایع دستی و راه سازی بودند در شهرستان های بانه پنج پروژه، بیجار 2 پروژه و سروآباد یک پروژه روز شنبه به بهره برداری رسیدند.
**سه پروژه بخش کشاورزی و 2 پروژه عمرانی در بانه به بهره برداری رسید
این پروژه ها شامل احداث گاوداری پنج راسی شیری، مزرعه گوجه فرنگی و احداث باغ گردو به مساحت 2 هکتار و 2 طرح هادی در روستای سبدلو و ساوان در بخش مرکزی بانه به بهره برداری رسید.
رئیس جهاد کشاورزی در آیین بهره برداری از پروژه های کشاورزی بخش مرکزی بانه گفت: برای احداث یک واحد گاوداری پنج راسی شیری با 400 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی چهار درصد از محل اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده و 80 میلیون ریال آورده سرمایه گذار است.
کریم شریفی افزود: این گاوداری سالانه 6 تن شیر و 20 کود دامی تولید می کند و یکی از پروژه های است که در راستای تولید و اشتغال پایدار به بهره برداری رسیده است.
وی یکی دیگر از پروژه های کشاورزی بخش مرکزی بانه را احداث مزرعه تولید گوجه فرنگی رقم 83 ، عنوان کرد و اظهار داشت: مزرعه تولید گوجه فرنگی روستای بنی خوی در زمینی به مساحت چهار هکتار و با 800 میلیون ریال اعتبار سرمایه شخصی هزینه شده که سالانه 200 تن گوجه فرنگی برداشت می شود.
شریفی گفت: پروژه آبیاری قطره ای 2 هکتاری باغ گردو هم یکی دیگر از پروژه های بخش کشاورزی در بخش مرکزی بانه است که 210 میلیارد ریال تسهیلات بلاغوض برای احداث این پروژه پرداخت شده و 100 میلیارد ریال هم توسط متقاضی هزینه شده است
وی یاداور شد: آبیاری قطره ای یک سوم آبیاری معمولی آب لازم دارد در آبیاری قطره ای از آب صرفه جویی می شود و به راحتی می توان با علف های هرز مبارزه کرد و آب به راحتی به درخت می رسد.
**افتتاح 2 پروژه طرح هادی در بخش مرکزی بانه
رئیس بنیاد مسکن بانه در مراسم افتتاح فار سوم طرح هادی روستای سبدلو گفت: فاز سوم طرح هادی با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری روستای سبدلو به طول 6 هزار متر آسفالت، یک هزار 600 متر جدول گذاری که اعتبار سه میلیارد ریال احداث شده است.
بختیار خدری افزود: همزمان با افتتاح این پروژه طرح هادی روستای ساوان نیز که با مشارکت بخشداری مرکزی و بیناد مسکن به صورت متمرکز افتتاح می شود که این پروژه هم شامل 437 مترآسفالت و 470 متر جدول گذاری است و 22 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
**2 پروژه حوزه انرژی و صنایع دستی در بیجار به بهره برداری رسید
در دومین روز از هفته دولت با حضور فرماندار، فرمانده هان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران ادارات و ارگان های دولتی بیجار، 2 پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسید.
پروژه سیستم فتوولتائیک ( تولید انرژی خورشیدی ) با ظرفیت تولید 10 کیلو وات برق ظهر امروز در پشت بام ساختمان اداری شرکت گاز بیجار با حضور مسئولان افتتاح و به بهره برداری رسید.
پروژه تولید برق از انرژی تابشی خورشید با اعتباری بالغ بر 750 میلیون ریال جهت تامین انرژی برق مورد نیاز شرکت گاز به بهره برداری رسید و مازاد تولید برق این سیستم در خارج از ساعات اداری به شبکه برق شهرستان متصل خواهد شد.
مدیریت شبکه برق شهرستان بیجار در حاشیه بهره برداری از این پروژه به خبرنگار گفت: بیجار بیش از سه هزار ساعت آفتاب در 300 روز سال دارد که یکی از فرصت های مناسب سرمایه گذاری و ایجاد درآمدی ثابت و مطمئن در حوزه تولید برق از انرژی خورشیدی است.
محسن ابراهیمی افزود: فضای مسطح و گسترده سقف منازل مسکونی، مساجد، ادارات و اماکن تفریحی و ورزشی این شهرستان یک پتانسیل مناسب برای تولید برق و ایجاد درآمدی پر سود از انرژی رایگان خورشیدی محسوب می شود.
او با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق کشور آماده عقد قرارداد 20 ساله خرید تضمینی برق تولیدی از انرژی خورشیدی از همه سرمایه گذاران این حوزه است، اظهار داشت: هر میزان تولید برق توسط سرمایه گذاران طی یک قرار داد مستقیم و بدون واسطه به مدت 20 سال متوالی توسط این شرکت با قیمت هر کیلووات هشت هزار ریال خریداری می شود.
امروز همچنین کارگاه تولید فرش دست بافت گروس با عنوان گروه همیار نقش و نگار گروس در فضای اداره بهزیستی شهرستان بیجار با اشتغالزایی بیش از 12 نفر شروع به کار کرد.
این کارگاه تولید در راستای احیای دوباره فرش دست بافت در اندازه 12 مترمربع با همیاری اداره بهزیستی شهرستان جهت اشتغال و ایجاد درآمد ثابت برای زنان سرپرست خانوار و نیازمند با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
این کارگاه تولیدی با پنج دار قالی 12 متری، به طور متوسط هر 6 ماه پنج تخته و سالانه حدود10 تخته فرش 12 متری دست را به بازار عرضه خواهند کرد.

**پروژه آسفالت راه روستایی ککلیک آباد سروآباد افتتاح شد
همزمان با دومین روز از هفته دولت راه روستای ککلیک آباد بخش مرکزی شهرستان سروآباد با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سروآباد روز شنبه در حاشیه افتتاح این پروژه که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه به طول 2 کیلومتر در مدت 10 ماه به اتمام رسید.
عبدالباسط رستمی افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان سروآباد تامین شده است و باتوجه به اینکه در مسیر ارتباطی کامیاران سروآباد مریوان قرار دارد، بهسازی و آسفالت آن یک ضرورت بود.
رئیس راه و شهرسازی شهرستان سروآباد اضافه کرد: این پروژه شامل عملیات خاکی، ابنیه فنی، شن ریزی، بهسازی و آسفالت بود که با تلاش بی وقفه مسئولان راه و شهرسازی، بخشداری و همکاری اهالی روستا به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، در هفته دولت 39 پروژه در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی، کشاورزی، گردشگری، آموزشی و رفاهی با اعتبار 76 میلیارد ریال در شهرستان سروآباد افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دوم تا هشتم شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) دو دولتمردان بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.
در هفته دولت امسال 286 طرح چند پروژه ای در کردستان به بهره برداری می رسد که این طرح ها از سوی 10 دستگاه اجرایی و هشت شهرداری در شهرستان های 10 گانه استان و با صرف یک هزار و 265 میلیارد و 502 میلیون ریال اعتبار احداث شده است.
176 طرح ملی، 31 پروژه استانی و 79 طرح از محل سایر منابع و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است.
7354/5373/ 3020/7350
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.