پیمان قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 234 هزار تن گندم مازاد کشاورزان بیجاری تا کنون به سیلوهای خرید گندم تحویل داده شده است و50 درصد باقی مانده از زمان تحویل بعد از گذشت مدت 45 روز به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
وی افزود: بیش از 15 هزار نفر بهره بردار زراعت کار در بیش از 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیجار، مقام نخست تولید گندم در استان کردستان را به خود اختصاص داده اند.
مدیر جهاد کشاورزی بیجار با اشاره به ظرفیت 14 هزار تنی محصولات باغی شهرستان خاطر نشان کرد: ظرفیت مناسب تولید انواع محصولات باغی بالغ بر 14 هزار تن، فرصت و زیرساخت مناسبی را برای ورود بخش خصوصی جهت بسته بندی، صادرات و هم چنین اشتغال جوانان را برخودار است.
قمری از جذب اعتبار 50 میلیارد ریالی طرح توسعه پایدار روستایی 6 درصد در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: این میزان اعتبار شامل طرح های دامپروری و تولید گیاهان دارویی ( زعفران و موسیر) که توسط کشاورزان و دامداران جذب شده است.
وی افزود: بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات 9 درصدی اشتغال پایدار در بخش کشاورزی و دامپروری توسط متقاضیان طرح های شهری و روستایی جذب شده است.
قمری گفت: حدود 36 طرح مشاغل خانگی فرآورده های بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
تاکنون 959 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستان به ارزش 12 هزار و 480 میلیارد ریال خریداری شده است.
7350/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.