به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا مختار فرجی در خطبه های نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: آمریکا و صهیونیسم دلسوز امت اسلامی نیستند چرا که آنان هیچگاه از ایجاد شر و فتنه در میان مسلمانان کوتاهی نکرده اند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان، ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی است، افزود: انسان هایی که بی بصیرت باشند قطعا آلت دست استکبار و دشمنان اسلام می شوند بنابراین حفظ بصیرت و آگاهی در تمام شرایط یک ضرورت است.
امام جماعت نماز عید قربان در سنندج، کشتار مسلمانان یمن توسط عربستان سعودی با حمایت آمریکا و صهیونیسم را محکوم کرد و یادآور شد: این جنایت ها ناشی از بی بصیرتی حاکمان سعودی و کشورهای عربی است زیرا آنان از روح و آموزه های قرآنی فاصله گرفته و بازیچه دست دشمنان شده اند.
ماموستا فرجی در ادامه مناسک حج را به معنای اتحاد و نماد وحدت مسلمانان در یک زمان و مکان دانست و تاکید کرد: کنگره حج فرصتی روح بخش برای اتحاد و برادری میان مسلمانان است و باید از آن درس گرفت.
وی در بخش دیگری از خطبه ها برگزاری نماز عید قربان را از عوامل وحدت آفرین دانست و با انتقاد از برگزاری این آیین در 2 روز مختلف گفت: امیدواریم تمام اعیاد دینی با وحدت و بطور همزمان در جامعه اسلامی برگزار شود.
ماموستا فرجی با بیان اینکه طرحی را به نماینده ولی فقیه در استان کردستان مبنی بر تشکیل ستاد استهلال ماه دائم در کردستان ارائه کردیم، اضافه کرد: امیدواریم با تشکیل این ستاد، مشکل برگزاری اعیاد دینی در استان رفع و وحدت رویه ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، امروز همزمان با سنندج، نماز عید قربان در شهرستان های کردستان و در اغلب مساجد با حضور اقشار مختلف مردم متدین این استان برگزار شد.
نماز عید قربان در فقه شافعی (اهل سنت) ۲ رکعت است و در آن ۱۲ تکبیر گفته می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا می شود بعد از ادای نماز عید، امام جماعت خطبه ها را قرائت می کند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.