به گزارش ایرنا حسین فیری در نهمین جلسه کارگر اشتغال استان اظهار داشت: سهم اعتبارات اشتغال پایداری روستایی
استان، 2 هزار و 600 میلیارد ریال است که تاکنون یک هزار و 300 میلیارد ریال آن در بانک ها تخصیص یافته و یک هزار و 30 میلیارد ریال آن به به متقاضیان پرداخت شده است.
وی در خصوص تسهیلات200 میلیارد ریالی اشتغال فناوری اطلاعات نیز گفت: حدود 90 میلیارد ریال از این میزان غیر قابل جذب است که برای جلوگیری از بازگشت این اعتبار به بخش کشاورزی به صورت شناور تعلق می گیرد تا در فرصت باقی مانده از آن استفاده شود.
فیروزی افزود: ساختار سازمانی برخی بانک های عامل در این شهرستان ها وجود نداد انتظار می رود به زودی این مشکلات رفع و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با سهولت پرداخت و حمایت های ویژه از بخش کارآفرینی در این شهرستان ها صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه همه ما نسبت به دو حوزه اشتغال خانگی و تسهیلات اشتغال خرد حساس هستند، گفت: بانک‌ها در سال قبل حمایت خوبی انجام دادند و امسال هم با توجه به فراگیر بودن افراد در محدوده جغرافیایی استان امیدواریم که به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی و توسعه منابع انسانی کردستان با بیان اینکه همه ما نسبت به دو حوزه اشتغال خانگی و تسهیلات اشتغال خرد حساس هستند، گفت: بانک‌ها در سال قبل حمایت خوبی انجام دادند و امسال هم با توجه به فراگیر بودن افراد در محدوده جغرافیایی استان امیدواریم که به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
فیروزی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و حمایتی را در ارتقا معیشت خانوارها موثر دانست و تاکید کرد: از مدیران، فرمانداران و روسای بانک ها انتظار عملکرد صددرصدی در جذب و پرداخت این اعتبارات را داریم.
مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز پیش بینی کرد 350میلیارد ریال اعتبار باقی مانده تخصیصی سهم اشتغال پایدار روستایی تا پایان هفته دولت پیگیری و پرداخت شود.
برهان صلواتی با بیان اینکه کردستان آماده بررسی و معرفی طرح ها به بانک ها در بخش 50 درصد دوم است اظهار داشت: برای تسریع در روند مرحله دوم کارگروه استان طرح های مختلفی به ارزش چهار هزار و 200 میلیارد ریال به بانک ها ارسال کرده است.
مدیرکل تعاون کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص معرفی طرح های مختلف به کارگروه ملی نیز گفت: مجموع طرح های معرفی شده به کارگروه اشتغال کشور 15 مورد به میزان 2 هزار میلیارد ریال است و از این تعداد چهار طرح به مبلغ 340 میلیارد ریال به علت اصلاح برگشت خورده و بقیه طرح ها نیز در بانک ها و دستگاه های اجرایی در حال بررسی است.
صلواتی در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اضافه کرد: در این بخش استان عملکرد خوبی بوده داشته به طوری که از سهم 198 میلیارد ریالی اختصاصی تا کنون 162 میلیارد ریال پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، تسهیلات تصویب شده در حوزه اشتغال کردستان از محل اعتبارات سال 96 حدود 10 هزار میلیارد ریال بود که تاکنون 50 درصد از این سهمیه به بانک ها ابلاغ شده و شورای اشتغال استان و کارگروه های شهرستانی نیز طرح هایی بیشتر از سهمیه 50 درصدی به بانک ها معرفی کرده اند.
این میزان تسهیلات در سه حوزه منسجم شامل 6 هزار و 420 میلیارد ریال اشتغال فراگیر، 2 هزار و 600 میلیارد ریال اشتغال پایدار روستایی و 335 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.