محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر چه طرح سوال از رئیس جمهور حق نمایندگان مردم در مجلس و مغایر با قانون اساسی نیست اما در شرایط کنونی که نیاز به همگرایی وجود دارد این کار نوعی سیاسی کاری و به ضرر منافع ملی است.
وی شرایط کنونی کشور را به دلیل اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا حساس دانست و افزود: طرح سوال از دکتر روحانی، دشمن را تشویق به ایجاد فشار اقتصادی بیشتر به کشور و مردم می کند.
فرماندار سنندج یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خود بهتر می دانند که اوضاع مالی کشور چگونه است بنابراین نباید مشکلات را صرفا بر گردن رئیس جمهور و دولت انداخت.
زارعی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور را فرمانده جنگ اقتصادی علیه دشمن معرفی کردند، تاکید کرد: این نشان از اعتماد کامل رهبری به دکتر روحانی دارد پس در شرایط حاضر به جای طرح سوال، باید از دولت با تمام قدرت حمایت کرد.
وی گفت: از آنجایی که با شرایط سخت اقتصادی مواجه هستیم، زمان طرح سوال از رئیس جمهور مناسب نیست و نمایندگان مجلس می توانند این کار را به زمان دیگری (بعد از رفع مشکلات اقتصادی) موکول کنند.
فرماندار سنندج هم افزایی میان سران قوا را ارزشمند دانست و اضافه کرد: باید به سمتی پیش برویم که این همگرایی در تمام بخش های جامعه و از جمله بین مجلس و دولت نیز ایجاد و از تضعیف دولت در شرایط کنونی اجتناب کنیم.
زارعی با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی کنونی حاصل عملکرد دولت روحانی نیست، گفت: این وضعیت به سیاست های اشتباه دولت های گذشته بر می گردد که رئیس جمهور تلاش زیادی برای رفع مشکلات اقتصادی به کار بردند پس نیاز است همگی و از جمله نمایندگان مجلس، دولت را در این شرایط کنونی با قدرت حمایت کنند.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد اعلام کرد که طرح سوال از رئیس جمهوری با ۹۲ امضا به کمیسیون اقتصادی رفته است که در نهایت پس از بررسی در این کمیسیون، امضای ۸۰ نفر از نمایندگان باقی ماند.
بدین ترتیب با باقی ماندن امضای بیش از یک چهارم نمایندگان مجلس، رئیس جمهوری یک ماه پس از اعلام وصول، فرصت دارد تا با حضور در مجلس به سوال های نمایندگان پاسخ دهد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.