به گزارش خبرنگار ایرنا، شهاب الدین صابونچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این کانون ها شامل کانون های 6 گانه پیش از دبستان (غنچه های هلال)، کانون دانش آموزی، کانون دانشجویی، کانون جوانان، کانون روستاییان و طلاب است که در سراسر کشور سازماندهی شده اند.
وی با بیان اینکه سازمان جوانان از قدمت و سابقه بسیار خوبی در میان مردم برخوردار است، افزود: این سازمان براساس اهداف و در چارچوب اصول هفتگانه هلال احمر (بی طرفی، بی غرضی، استقلال و ...) برای کاهش آلام انسان ها و ترویج فرهنگ ایثار تشکیل شده است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، سازمان جوانان را دروازه ورودی به جمعیت دانست و یادآور شد: افراد زیادی از کودکی، نوجوانی و جوانی جذب این سازمان شده و ضمن آموزش، مهارت های لازم برای امداد و نجات را نیز کسب می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار نفر از اعضای سازمان جوانان کشور تابستان امسال در اردوهای مختلف شرکت می کنند، تاکید کرد: هدف ما توانمند کردن جوانان در زمینه امداد رسانی به همنوعان و ایجاد فضای رقابت در این حوزه است ضمن اینکه همکاری خوبی بین این سازمان و آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر با همراهی رئیس سازمان جوانان این جمعیت روز شنبه به منظور بازدید از پایگاه امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر کردستان، بازدید از مجتمع لجستیک گردنه صلوات آباد،شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با خانواده شهید امدادگر کامیارانی به کردستان سفر کردند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7348/7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.