به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصرالهی زاده شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی بانه اظهار داشت: رویکردهای جدیدی در استان داریم که یکی از آنها اولویت بندی پروژه های ناتمام با مشارکت مدیران شهرستانی است.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان بانه 95 پروژه ناتمام وجود دارد، افزود: تلاش می شود اتمام پروژه های مهم و تاثیر گذار در اولویت قرار گیرند تا بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.
نصرالهی زاده یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از پروژ های مهم استان کردستان است که با توجه به قابلیت های این پروژه، فاز اول آن با 35 هکتار تا آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه بیش از 2 هزار نفر در بازارچه سیرانبند بانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می کنند، اضافه کرد: تامین زیرساخت ها و ساماندهی این بازارچه با همه امکانات و نیازها در سال جاری به سرانجام می رسد.
وی آبرسانی به شهر بانه را از اولویت های دیگر اعلام کرد و گفت: این پروژه با افق سال 1425 انجام می شود و برای تکمیل آن به 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون 90 میلیارد ریال تخصیص یافته و 60 میلیارد ریال دیگر هم از محل تنش آبی تامین شده که تا اسفند ماه سال آینده تخصیص می یابد.
نصرالهی زاده تاکید کرد: ارتقای تصفیه خانه بانه همزمان با آبرسانی به این شهر انجام می شود ضمن اینکه امسال پروژه تامین آب فضای سبز بانه هم از محل تصفیه فاضلاب شهری اجرایی می شود.
وی تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی و احداث شهرک صنعتی شماره 2 بانه را از دیگر اولویت های این شهرستان دانست و افزود: جذب سرمایه گذاران بومی در شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در اولویت قرار می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: زمین آماده با امتیازهای گاز، آب و برق با 5 درصد قیمت به صورت نقد و باقی در اقساط 60 ماهه در منطقه ویژه و شهرک صنعتی بانه در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد البته در صورت پرداخت به موقع اقساط از مشوق های دیگری هم برخوردار می شوند.

** اعتبارات عمرانی در بانه با عدالت توزیع نشده است
فرماندار بانه نیز در این جلسه گفت: در توزیع اعتبارات عمرانی به این شهرستان عدالت برقرار نشد و بیشتر اعتبارها به روستاها اختصاص یافته است.
محمد فلاحی با بیان اینکه شهرداری بانه با مشکلات زیادی در زمینه تامین منابع مالی مواجه است، افزود: اعتباراتی هم که به شهرداری پرداخت می شود تنها کفاف حقوق و مزایای پرسنل می دهد.
وی با بیان اینکه پروژه های شهری در مقایسه با پروژه های روستای کمتر است، یادآور شد: بیشترین مشکلات بانه در حوزه آموزش، فضای سبز و حوزه فرهنگی است که با توجه به مشکلات موجود، نیاز است متناسب با پروژه های بخش روستایی در شهر هم پروژه هایی در حوزه های مختلف تعریف شود.
فلاحی با بیان اینکه شهر بانه با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از روستاها با جمعیت کمتر از 10 دانش آموز فضای آموزشی بیشتر از نیازشان دارند.
وی بیشتر پروژه های ناتمام در بانه را در حوزه فضای آموزشی دانست و گفت: مسکن 672 واحدی مهر یک متر فضای آموزشی ندارد و اداره راه شهرسازی استان فضای آموزشی این محله را به تجاری تبدیل کرده است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.