به گزارش خبرنگار ایرنا، حمدالله کریمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح تماشاخانه نسار کانون پرورش فکری کودکان بیجار اظهار داشت: توسعه فرهنگی و هنری در هر منطقه ایی باید بیش از توسعه های سیاسی و اقتصادی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
وی افزود: تمرکز بر روی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود این شهرستان، با تقویت و حمایت روز افزون است که می تواند بر بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه و مردم دچار آن شده اند، غلبه کند.
کریمی با اشاره به اینکه یکی از پتانسیل های مهم شهرستان بیجار استعداد هنری کودکان و نوجوانان دیار گروس است، تاکید کرد: فرهنگ و هنر گروس ارزشمند ترین میراث مردمان این دیار است و دستگاه های مربوطه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید برای رشد و تعالی این فرهنگ تلاش ها و اقدامات خود را کاربردی کند.
وی با ابراز امیدواری به رشد و شکوفایی هنر در میان علاقمندان بیجاری یادآور شد: امیدواریم با حمایت دستگاه های فرهنگی جهت هم افزایی و همیاری کارهای فرهنگی و هنری در شهرستان، از موازی کاری ها کاسته شود.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم خروجی مناسب برخی جلسات اضافه کرد: مردم باید نمود عملی و عینی جلسات مسئولان را در تسهیل در امور لمس کنند چون جلسات اگر بدون خروجی و در راستای رفع مشکلات و تأمین نیازهای جامعه نباشد، ارزشی ندارد.
وی گفت: باید با استفاده از حداقل امکانات، بیشترین بهره را از پتانسیل ها و زیرساخت های موجود برای عمران، آبادانی و تقویت باورهای دینی و فرهنگی این شهرستان ببریم.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تماشاخانه نسار سال 95 عملیات با 700 میلیون ریال با هدف تغییر و تقویت فضای داخلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و امروز با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بیجار با بیش از 13 هزار جلد عنوان کتاب حوزه کودک و نوجوان، 2 هزار عضو دارد و در طول سال حدود 36 عنوان برنامه فرهنگی برای سنین مختلف برگزار می کند.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.