به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان کامیاران در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا 22 تیر ماه جاری حدود 480 میلیارد ریال به حساب گندمکاران استان واریز شد که این میزان 50 درصد بهای گندم خریداری شده تا آن تاریخ است.
وی افزود: تا امروز 27 تیر حدود 168 هزار تن گندم در 86 مرکز به صورت تضمینی خریداری شده و با توجه به تحقق وعده دولت در پرداخت نیمی از بهای گندم، انتظار می رود باقی مانده مبلغ نیز به زودی به حساب گندمکاران واریز شود.
استاندار کردستان تاکید کرد: خرید تضمینی گندم در راستای تحقق امنیت غذایی انجام می شود ضمن اینکه حمایت از تولید کنندگان نیز از مهمترین اهداف آن است که برای تحقق آن باید گندمکاران با مسئولان و عوامل خرید همکاری کنند.
مرادنیا یادآور شد: در سال جاری برداشت یک میلیون تن گندم و خرید تضمینی 900 هزار تن از این میزان در کردستان پیش بینی می شود که 86 مرکز خرید شامل 66 مرکز تعاون روستایی و 20 مرکز خرید بخش خصوصی و دولتی برای این کار تعیین شده است.
وی گفت: در شهرستان کامیاران میزان پیش بینی 70 هزار تن بود که تاکنون 30 هزار تن از این میزان خریداری شده است.
مرادنیا همچنین از آغاز احداث یک سلیوی 30 هزار تنی در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این سیلو توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت در حال احداث است.
به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز چهارشنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با خانواده معظم شهدا به شهرستان کامیاران سفر کرده است.
در این سفر شهرستانی برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی همراهی می کنند تا از نزدیک در جریان اجرای برخی طرح های عمرانی قرار گرفته و با فعالان حوزه های مختلف این شهرستان هم دیدار و گفت و گو کنند.
بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه، جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی و محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این سفر همراه استاندار هستند.
بازدید از سد امیرآباد رمشت و طرح آبرسانی پایاب این سد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شرکت در نشست شورای اشتغال ، دیدار با خانواده شهدا و فعالان سیاسی شهرستان کامیاران از جمله برنامه های استاندار کردستان در این سفر است.
این چهارمین سفر استاندار کردستان به شهرستان های تابعه است پیشتر بهمن مرادنیا به شهرستان های مریوان، بانه و بیجار سفر کرده بود.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج با 102 هزار 856 نفر جمعیت، 153 روستای دارای سکنه دارد که جمعیت این روستاها 42 هزار و 409 نفر است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.