محمد مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های گردشگری قروه و اهتمام ویژه برای معرفی این مزیت ها اظهار داشت: قروه دارای تاریخی کهن و بناهایی تاریخی ماندگار است که می تواند در زمینه جذب گردشگر تاثیرگذار باشد.
وی افزود: طرح کاوش های باستان شناسی قروه آغاز شده و در مرحله نخست در منطقه سریش آباد کارشناسان میراث فرهنگی برای این منظور حضور یافته اند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قروه تاکید کرد: شناسایی کل آثار باستانی کشف نشده، پالایش آثار و بناها و نیز حفظ این ظرفیت های فرهنگی، تاریخی از اهداف اجرای این پروژه است.
وی به اجرای طرح رطوبت زدایی حمام قصلان قروه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نفوذ رطوبت در بخشی از این حمام پروژه رطوبت زدایی در متراژ 32 متر مربع در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، حمام قصلان از حمام‌های قدیمی شهر قروه متعلق به دوره زندیه است که در روستای قصلان در 6 کیلومتری شمال شرق قروه قرار دارد.
این حمام توسط میراث فرهنگی و گردشگری مرمت شده و با شماره ثبت ۲۸۳۵ به‌عنوان یکی از آثارملی ایران به ثبت رسیده است.
این حمام که جزیی از مجموعه بزرگ ارگ،بازار، مسجد و بناهای باشکوهی بوده که به اواخر دوره زندیه و زمان حکومت خسرو خان اول والی وقت کردستان بر می ‌گردد.
کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل 773 اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول و است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.