به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعبدالکریم رضوی اردکانی روز سه شنبه در گردهمایی و هم اندیشی صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور اظهار داشت: این صندوق به منظور جذب و هدایت سرمایه های اندک برای تاثیر گذاری بیشتر در توسعه شکل گرفته است.
وی افزود: هم اکنون 114 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعالیت دارد که شامل 9 صندوق تخصصی، هشت صندوق منابع طبیعی، 32 صندوق استا‌نی، 49 صندوق در شهرستانی و 16 صندوق زنان روستایی و عشایری است.
رضوی اردکانی تاکید کرد: این صندوق ها 15 هزار میلیارد ریال سرمایه دارند و بیش از هفت هزار و 531 تشکل را تحت پوشش قرار داده اند تا با توجه به شرایط حاضر توسعه بخش کشاورزی را به سمت بهره وردی بیشتر هدایت کند.
عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز در این جلسه گفت: سهم دولت از 15 هزار میلیارد ریال سرمایه این صندوق 46 درصد و آورده بهره برداران نیز 54 درصد است.
علیرضا اشرفی اظهار داشت: فعالیت این صندوق ها در بخش های مختلف است و سهم دولت در بخش زراعت و باغبانی 14.5 درصد، دام و طیور 29 درصد، عشایر چهار درصد، صنایع 3.2 درصد، منابع طبیعی نیم درصد و صندوق زنان روستایی نیز هفت درصد است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان هم در این جلسه گفت: مجموعه مدیریت استان کشاورزی را ستون فقرات و پایه توسعه اقتصاد استان می داند و بدنبال آن است با حمایت از این بخش برای توسعه باری از دوش کشور در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی برداشته شود.
بهرام نصرالهی زاده اظهار داشت: سال گذشته در راستای حمایت از توسعه بخش کشاورزی پنج درصد از سهم تملک دارایی استان به صندوق تخصیص داده شده و امسال نیز تخصیص داده می شود.
وی با بیان اینکه توسعه تنها با نهاد سازی و ایجاد تفکر توسعه می توان توسعه را در کشور محقق ساخت، اضافه کرد: در این راستا حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی را در دستور کار قرار داده ایم.
نصرالهی زاده یادآور شد: با توجه به اینکه در کشور در حوزه اشتغال و جذب تسهیلات مشکل وجود دارد، مدیریت استان تمام توان خود را بکار بسته تا حمایت از نهادها و تشکل ها توسعه در بخش کشاورزی محقق شود.
وی گفت: با حمایت از صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک نهاد توسعه ای که با مشارکت ذینفعان بخش کشاورزی تشکیل یافته می توان ظرفیت های مطلوب را در ایفا نقشی موثر در راستای تقویت و تکمیل زنجیره تولید بخش کشاورزی ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، گردهمایی و جلسه هم اندیشی نمایندگان شرکت مادر تخصصی و مدیران عامل صندوق های استانی، تخصصی و محصولی با حضور نمایندگانی از استان های کشور ازجمله البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، یزد، گیلان و آذربایجان غربی به مدت دو روز در سنندج برگزار می شود.
ارائه مدل های زنجیره تولید و ارزش بر اساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای ارایه تسهیلات مطابق با تغییر رویکرد در قالب نظام بانکداری بودون ربا و چگونگی همکاری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با سایر صندوق ها از اهداف این جلسه است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.