فرهاد عبدالعی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین خسارت به بخش کشاورزی ناشی از سرمازدگی بوده و در این میان باغ های شهرستان مشگین شهر ضرر و زیان را متحمل شده اند.
وی بیان کرد: از 10هزار میلیارد ریال خسارت وارده 8هزار و 500 میلیار ریال مربوط به خسارت سرمازدگی به باغ ها و زمین های کشاورزی استان بوده است .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل درباره پرداخت خسارت سرمازدگی به کشاورزان گفت: برای این منظور پیگیری های لازم با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شده و مسئولان و نمایندگان استان در مجلس نیز با وزیر جهاد کشاورزی، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مکاتبات لازم را انجام داده اند تا هر چه زودتر غرامت کشاورزان پرداخت شود .
وی همچنین به خسارت تندباد و سیل اخیر درشهرستان های گرمی و بیله سوار اشاره کرد و افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی میزان خسارت بوده و پس از نهایی شدن جبران خسارت ها پیگیری خواهد شد.
عبدالعلی پوربا اشاره به اخطاریه های مدیریت بحران استاندرای اردبیل به شهروندان و دستگاه های اجرایی گفت: استحکام وسایل پشت بام ،بالکن ها ،تقویت گلخانه ها ، کنترل و بازدید بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل، حفاظت از تجهیزات آبیاری ، حفاظت از تاسیسات عمومی شهر و کنترل و استحکام تابلوهای بزرگ سطح شهر از جمله مواردی است که در این مواقع باید احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی از سوی مردم استان رعایت شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از شهروندان خواست در صورت بروز حوادث طبیعی و بارش های رگباری از جمله تندباد از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده ، درختان کهنسال و رودخانه ها خودداری کنند.
استان اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفاتی بر جای می گذارد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.