به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز سه شنبه در شورای کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: راه اندازی این بازار روز برای بخشی از جامعه بویژه کشاورزان شغل ایجاد می کند.
وی افزود: بازار روز برای عرضه محصولات کشاورزی به امکانات و فضای خاصی نیاز ندارد و شهرداری می تواند مکانی در محدوده ترمینال مسافربری شهر را برای این منظور در نظر بگیرد.
فلاحی تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده و بسترهای لازم برای تولید در بخش های مختلف را فراهم کنیم.
فرماندار بانه یادآور شد: مهمترین کاری که باید در این شهرستان اتفاق بیفتد آشتی دادن مردم با کار و تولید است چون جامعه بدون کار و تولید در جا می زند و پیشرفت نمی کند.
رئیس جهاد کشاورزی بانه هم در این جلسه گفت: ایجاد بازار روز عرصه محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستایی یکی از مهمترین نیازهای روستاییان است.
کریم شریفی اظهار داشت: برای عرضه مستقیم محصولات کشاروزی باید بازاری باشد تا کشاورز بتواند محصولات باغی و زراعی خود را بدون واسطه و به صورت مستقیم بفروشد و در آمدش را افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، یکی از مهترین مشکلات بانه در بخش کشاورزی شیب دار بودن زمین های کشاورزی و قطعات کوچک اراضی است بطوریکه تنها 10 درصد اراضی قابلیت کشت محصولات را دارند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.