به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در همایش آموزشی زائرین حج تمتع اظهار داشت: تعدادی از زائرین خانه خدا در سفر معنوی حج بخشی از وقت خود را صرف گشتن در بازارهای عربستان و خرید اجناس بی کیفیت می کنند.
وی با بیان اینکه حیف است حجاج در این سفر مبارک به کارهای غیر ضروری همچون خرید فکر کنند، افزود: در ایام حج 80 درصد کالاهای موجود در بازارهای مکه و مدینه چینی و بی کیفیت است.
نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: حجاج باید در این سفر معنوی به مبحث اقتصادی سفر هم توجه داشته باشند و بدانند که بازاریان شهرهای مکه و مدینه در این ایام اجناس بنجل خود را به آنان می فروشند.
وی یادآور شد: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده انتظار می رود حجاج نیز این مهم را مدنظر قرار داده و پول های خود را صرف کالاهای بی کیفیت خارجی نکنند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: حج نعمتی الهی و مبارک است و انسان وقتی در کنار خانه خدا قرار می گیرد، گناهان و خطاهای او بخشیده می شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سفر حج فرصت ارزشمندی برای عبادت خالصانه و زمینه ای است برای اینکه انسان در مسیر الهی قرار گیرد.
مدیرکل حج و زیارت کردستان نیز در این همایش گفت: امسال یک هزار و 925 زائر از استان در قالب 14 کاروان برای بجای آوردن مناسک حج تمتع عازم سرزمین وحی می شوند.
هاشم ناظمی جلال با اشاره به اینکه 970 نفر از زائرین استان مرد و 953 نفر زن هستند، اظهار داشت: ایستگاه پروازی زائرین، فرودگاه همدان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه اولین پرواز زائرین بیت الله الحرام 27 تیر ماه از تهران به مدینه انجام می شود، افزود: زائرین کردستان مدینه بعد هستند و اعزام کاروان ها از 10 مرداد ماه به بعد و به مقصد جده خواهد بود.
سال گذشته یک هزار و 645 زائر از استان کردستان در قالب 13 کاروان برای به جای آوردن مناسک حج به سرزمین وحی مشرف شدند که از این تعداد، 773 نفر مرد و 872 نفر زن بودند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.