معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک هاى صنعتى ایران گفت: با همراهی مسئولان استانی بنا داریم فاصله سرانه صنعت کردستان را با میانگین کشوری کاهش دهیم.

به گزارش ایلنا، صادق نجفى شامگاه سه‌شنبه در بیست و هشتمین نشست شوراى گفت وگوى بخش خصوصى و دولت استان کردستان، با اشاره به اجراى طرح تولید پوشاک در ٢٠ روستاى ٥ استان کشور، بر لزوم توجه به طرح‌هاى سریع و بازار‌دار تاکید کرد. 

وى خواستار مطالعه و شناسایى مزیت‌هاى استان ظرف مدت ٣ ماه شد و همچنین تصویب ١٠ طرح صنایع کوچک و متوسط داراى مزیت استان در کارگروه اشتغال و معرفى آنها به کارگروه کشورى را راهى براى توسعه صنعتى استان عنوان کرد. 

نجفى بر لزوم اجراى آیین نامه هاى مربوط به تسهیلات اشتغال پایدار روستایى تاکید کرد و افزود: باید با اولویت بندى صحیح تسهیلات را به واحدها ارائه کنیم چون مشکل برخى از این واحدها با تسهیلات اندک مرتفع شده و مى توانند تولید و اشتغال خود را حفظ کنند. 

معاون وزیر صنعت از پرداخت ٤ میلیارد تومان براى احداث شهرک صنعتى سرنجیانه سنندج در آغاز سفر امروز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شهرک‌هاى صنعتى ما تخصصى نیستند و نیازمند تکمیل زیرساخت ها هستند اما در هر صورت براى ایجاد آنها سرمایه گذارى کرده‌ایم و باید از آنها بهره بگیریم و در همین راستا باید واحدهایى را که با ظرفیت کمتر از ظرفیت واقعى خود کار مى کنند تقویت کنیم. 

وى بر لزوم بهره گیرى از ظرفیت معادن استان و فعال و تقویت کردن معادن کوچک تاکید کرد و گفت: نقشه بردارى استان که در حال اجراست کارى لازم و به جاست. 

نجفى با اذعان به اینکه همه اختیارات صنایع کوچک و شهرک هاى صنعتى استان به هیات مدیره استان واگذار شده، افزود: تصمیم در خصوص تعیین قیمت زمین نیز بر عهده هیات مدیره است. 

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌هاى صنعتى ایران در ادامه از توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزى در خصوص اختصاص ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبارات فنى اعتبارى به منظور ارائه تسهیلات با سود ١٠ درصد و کمتر، به صنایع کوچک خبر داد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.