معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: کردستان با کاهش ۲/٦ درصدی پیشتاز کاهش بیکاری در کشور است.

بە گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی شامگاه دوشنبه در دومین جلسه شورای اداری استان از میزان پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی ابراز نارضایتی کرد و گفت: 

در سال ۹۵ نرخ بیکاری استان ۱۶/۳ درصد ومیانگین بیکاری کشور ۱۲/٦ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: در پایان سال ۹۶ میانگین بیکاری در کشور ۱۲/۱ درصد و در استان کردستان به ۱۳/۷ رسیده است، که با این وصف می‌توان کردستان را با کاهش ۲/٦ درصدی پیشتاز کاهش بیکاری در کشور دانست.

فیروزی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر کشور و استان ایجاد اشتغال و رونق تولید رسالت بسیار بزرگی است، افزود: سهم کردستان از اشتغال فراگیر۶۵۰ میلیارد تومان و از اشتغال پایدار روستایی ۲۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون در بخش اشتغال فراگیر ۹۰ و در اشتغال پایدار روستایی تنها ۲۳/۵ میلیارد تومان پرداخت شده است که متناسب با نیازهای استان نیست.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یکی از کارگروه های مهم تشکیل شده از سال ۹۵ را کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دانست و گفت: از زمان تشکیل این کارگروه ۶۵ جلسه تشکیل و در آن ۴۲۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

فیروزی با بیان اینکه در مجموع ۵٨ درصد از مصوبات اجرایی و ۴۲ درصد نیز در دست اجرا است گفت: با تلاش و پیگیری‌های این کارگروه شغل هشت هزار و ۱۶۱ نفر تثبیت و‌ هدف‌گذاری تثبیت شغل ۱۲ هزار نفری صورت پذیرفته است. 

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات ۶۰٨ میلیارد تومانی در سال ۹۶ به بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و مشاغل خرد نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: همه تلاش مدیران  و نهادها باید بر جذب کامل و صدرصدی اعتبارات و تسهیلات باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.