دوسکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در خصوص سفر کاروان فرهنگی استان کردستان به اربیل اظهار داشت: همیشه و در فصول مختلف با جمهوری اسلامی ایران فعالیت های مشترک فرهنگی داریم.
کاروان فرهنگی ایران متشکل از هنرمندان استان کردستان روز پنجشنبه گذشته به منظور برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری وارد اقلیم کردستان عراق شد.
وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک را مفید ارزیابی کرد و یادآور شد: برگزاری هفته های فرهنگی مشترک با ایران را دنبال می کنیم.
دوسکی روابط بین ایران و ‌کردستان عراق را مطلوب دانست و تاکید کرد: برنامه ما این است که فعالیت های مشترک فرهنگی با ایران را توسعه دهیم.
وی گفت: ما با جمهوری اسلامی ایران همسایه هستیم و روابط مشترک ما نیازمند همکاری متقابل است این روابط می طلبد که در بخش فرهنگی هم تحکیم پیدا کند تا براساس تاریخ مشترکی که داریم تبادلات فرهنگی را افزایش دهیم.
وزیر فرهنگ کردستان عراق پیش از این در دیدار با مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان تاکید کرده بود جمهوری اسلامی همواره حامی کُردها بوده و در جنگ با داعش نیز نشان داد که همیشه در صف اول حامیان کردستان عراق است.
حسین استیری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تبادل فرهنگی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی کشور از طریق کنسولگری ایران مستقر در اربیل و سلیمانیه پیگیری شده و امیدواریم شاهد برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق نیز باشیم.
به گزارش ایرنا، جمعی از هنرمندان استان کردستان در قالب کاروانی با عنوان کارناوال بزم و شایی و در راستای اجرای برنامه های هنری و توسعه مراودات فرهنگی به منطقه اقلیم کردستان عراق سفر کردند.
سفر این کارناوال در راستای توسعه مراودات فرهنگی بین 2 منطقه و هماهنگی و رایزنی برای برگزاری هفته فرهنگی کردستان در اقلیم عراق انجام شده است.
این کاروان شامل 20 نفر از هنرمندان گروه نمایش طنز، موسیقی سنتی و شعبده بازی است که به سرپرستی کورش احمدی رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اقلیم کردستان عراق عزیمت کرده اند.
هنرمندانی از جمله کامبیز اسدی، علاالدین نباتی، فرید رحیمی، فواد پیشوا، فراز معروفی، اسعد ورمزیار، زاهد کریمی، عدنان قوامی، اسعد فریدی و ایرج زبردست این کاروان فرهنگی را همراهی می کنند.
کاروان بزم و شادی با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق از امروز به مدت یک هفته در این منطقه به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی می پردازد.
نمایشگاه عکسی از مجموعه جاذبه های گردشگری استان کردستان نیز در حاشیه اجرای گروه های فرهنگی و هنری در کردستان عراق بر پا می شود.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.