به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود الماسی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات هیات های ورزشی این شهرستان اظهار داشت: جوانان خلاق و توانا می توانند با استفاده از این تسهیلات موجب ایجاد اشتغال و توسعه ورزش روستایی شوند.
وی به اهمیت کشف استعدادهای ورزشی در روستاها اشاره کرد و افزود: بزرگترین گنجینه های ورزش در روستاها هستند که کشف و شکوفا شدن آنها نیازمند توجه بیشتر به ورزش روستایی از طریق فراهم کردن زیرساخت ها است.
الماسی تاکید کرد: طرح های ارائه شده برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به فرمانداری نشان می دهد جوانان هنوز باور ندارند که می توانند از حداقل ها خالق حداکثرها شوند.
فرماندار کامیاران با اشاره به اینکه در ورزش شهرستان باید برای روی آوردن تعداد بیشتری از مردم تنوع بخشی کرد، یادآور شد: این امر نیازمند ارتباط بیشتر مجموعه هیات های ورزشی با بدنه اجتماعی و انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه کامیاران در حوزه ورزش دارای یک ویژگی منحصربفرد است، اضافه کرد: این ویژگی مربوط به تکیه هیات های ورزشی بر توانایی و استعداد های ورزشکاران است به صورتی که آنها برای پیشرفت منتظر کمک های خارجی نباشند.
الماسی به دستان پر از خالی مسئولان ورزش در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات مالی حوزه ورزش باید میان گردشگری و فعالیت های ورزش تعامل ایجاد شود.
وی با بیان اینکه برای ورزش شهرستان خبرهای خوبی در راه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تا زمان قطعی شدن اقدامات صورت گرفته وقت لازم است، تلاش برای ایجاد تغییرات در این حوزه جزء برنامه ها است.
فرماندار کامیاران با اشاره به اینکه ورزش در زمینه نرم افزاری بیشتر از هر بخش دیگری نیازمند توجه برای پیشرفت است، افزود: معتقدم از تمام ظرفیت ها و امکانات ورزشی 100 درصد استفاده نشده است.
الماسی با بیان اینکه تجهیز پیست دو و میدانی و تکمیل استخر سرپوشیده شهرستان 2 پروژه مهم نیازمند اعتبار هستند، یادآور شد: امسال در راستای تکمیل و پیشرفت فیزیکی این 2 پروژه، اعتباراتی اختصاص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تاسیس خوابگاه ورزشکاران از دیگر ضروریات بخش ورزش شهرستان است، تاکید کرد: ایجاد ایستگاه مخصوص نصب بنر قهرمانان ورزشی در شهرستان و جاده سلامت از دیگر نیازمندهای حوزه ورزش است که اجرای آنها نیازمند همکاری شهرداری است.
در این نشست که با حضور تمام مسئولان هیات های ورزشی شهرستان و رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران برگزار شد، مسئولان هیات ها به بیان مشکلات و دغدغه های حوزه های خود پرداختند.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج با 102 هزار نفر جمعیت دارای 20 هیات ورزشی فعال با 15 مکان ورزشی در شهر کامیاران و 3 مکان ورزشی در شهر موچش است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.