یزدان عزیزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع پرونده های تشکیل شده در این شهرستان 2هزار و 522 فقره پرونده چک برگشتی، یک هزار و 551 فقره پرونده در مورد توهین، یک هزار و 260 فقره پرونده ضرب و جرح، 421 پرونده طلاق و 361 پرونده کلاهبرداری است.
وی اضافه کرد: برخی از پرونده ها وقت دادگستری را می گیرند و باعث می شود که همکاران قضایی به دلیل بالا بودن حجم این گونه پرونده ها، زمان کمتری برای رسیدگی به پرونده های مهمتر داشته باشند.
وی با اشاره به پرونده کلاهبرداری در این شهرستان به شهروندان توصیه کرد که در معاملات بیشتر دقت کنند و موارد قانونی معاملات را رعایت و قبل از انجام معامله با یک مشاور یا کسی که در این حوزه آگاهی دارد، مشورت کنند.
معاون رئیس دادگستری بانه با اشاره به تشکیل 381 فقره پرونده مزاحمت تلفنی در این شهرستان افزود: مزاحمت تلفنی کاری غیر اخلاقی و دینی است که نباید در فرهنگ اسلامی ما چنین موارد وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: یک هزار و 106مورد پرونده رانندگی بدون گواهینامه در سال گذشته تشکیل شده که رانندگی بدون گواهینامه ضمن ایجاد مشکلات در جامعه، فرد متخلف هم گرفتار مشکلات خاص می شود.
معاون رئیس دادگستری بانه اظهار داشت: عدم نظارت برخی دستگاه های نظارتی و بازرسی، عدم آگاهی مردم از قوانین و عدم توجه به حقوق شهروندی می تواند زمینه ساز وقوع جرم باشد و باید همه آحاد جامعه برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا اصل 156 قانون اساسی وظایفی چون رسیدگی و صدور حکم در ملزومات و مورد شکایات مردم، حل و فصل دعاوی، احیای حقوق عامه مردم، گسترش عدل، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم، تعقیب و مجارات مجرمین، اجرای حدود الهی، اقدامی مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین برای قوه قضایه بیان کرده است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.