انور روشن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سمینار با همکاری مشترک انجمن ادبی مریوان، خانه مطبوعات کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر مریوان برگزار می شود.
وی افزود: تبارشناسی تاریخی، گفتمان شناسی و آسیب شناسی مطبوعات و روزنامه نگاری کُردی برخی از موضوعات و محورهای این سمینار تخصصی است.
روشن روزنامه نگاری کُردی و تجربه مدرنیته، روزنامه نگاری کردی در برزخ رادیکالیسم و سقوط، تاثیر اینترنت و فضای مجازی بر مطبوعات کُردی و وضعیت زبان و نوشتار در نشریات کُردی را از دیگر موضوعات و محورهای سمینار اعلام کرد.
وی اضافه کرد: جایگاه مطبوعات کُردی در حوزه عمومی، مخاطب روزنامه نگاری کُردی و مخاطب شناسی رسانه و دیالکت های زبان کردی از دیگر محورهای این سمینار است.
روشن با اشاره به اینکه رسم الخطی مشترک در میان نشریات کُردی وجود ندارد، یادآور شد: آنچه در روزنامه نگاری دنیا و استاندارد آن دیده می شود هم در میان نشریات کُردی مشاهده نمی شود.
وی هدف از برگزاری این سمینار را آسیب شناسی مواردی این چنین دانست و گفت: محدودیتی در ارسال مقالات از نقاط مختلف کشور وجود ندارد و تنها باید در رابطه با نشریات کُردی کشور باشد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.