اسماعیل احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منابع این دوره جشنواره از میان آثار منتشر شده در سه سال اخیر است و هفت عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) به عنوان منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال گزینش شده است.
وی افزود: براین اساس در رده سنی کودک، کتاب‌های مهمان خراسان نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به ‌نشر و مژده گل نوشته محمود پور وهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع) به عنوان منبع جشنواره در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان تاکید کرد: در رده سنی نوجوان نیز کتاب‌های مسافر هشتم با موضوع امام رضا(ع) و کاش تو را می‌دیدم با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی به عنوان منابع این بخش معرفی شده است.
احمدی یادآور شد: برای رده سنی جوان و بزرگسال نیز کتاب‌های ماه هشتم اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، مهر ولایت در آسمان ایران اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب به سپیدی یک رویا اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این جشنواره همچنین در راستای ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند بر این اساس شرکت برای علاقه‌مندان در تمام گروه‌های سنی آزاد است.
وی اضافه کرد: همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه 2 روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است، اظهار داشت: روش اول به صورت تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک است و در روش دوم ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان پیش بینی شده است.
احمدی با بیان اینکه شرکت کنندگان تا 31 تیرماه جاری فرصت دارند پاسخنامه های خود را به کتابخانه های عمومی محل سکونت خود تحویل دهند، گفت: بخش استانی این جشنواره اواخر مردادماه در سنندج برگزار خواهد شد.
وی افزود: اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.
استان کردستان 85 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی فعال دارد که 50 باب آن نهادی و 35 باب آن نیز مشارکتی است و 35 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی این استان هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.