مجتبی ورمقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 63 هزار قطعه جوجه یکروزه در قالب چند محموله طی هفته جاری توسط دامپزشکی در شهرستان های بانه و سقز شناسایی و ضبط شد.
وی افزود: نیروهای شبکه دامپزشکی بانه محموله 22 هزار و 500 قطعه ای جوجه یکروزه را که صاحب آن به صورت غیر قانونی قصد خروج آن از کشور را داشت را کشف و معدوم کردند.
ورمقانی اضافه کرد: همکاران شبکه دامپزشکی بانه با همکاری پاسگاه چومان یک کامیونت حامل هفت هزار و 500 قطعه جوجه یکروزه را توقیف و پس از طی مراحل قانونی عملیات معدوم سازی و دفن بهداشتی جوجه ها که فاقد مجوزهای سلامت و حمل بودند، انجام شد.
وی یادآور شد: محموله دیگری شامل 15 هزار قطعه ای جوجه یکروزه با همکاری و تعامل نیروهای پاسگاه مرزی سیرانبند بانه از یک کامیونت که به صورت قاچاق و بدون مجوز دامپزشکی در حال حمل به کشور عراق بود، کشف و معدوم شد.
ورمقانی با اشاره به کشف یک محموله جوجه یکروزه در سقز نیز گفت: محموله 18 هزار قطعه ای جوجه یکروزه فاقد گواهی بهداشتی و قرنطینه ای حمل نی زتوسط دامپزشکی در شهرستان سقز توقیف شد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان تاکید کرد: با توجه به نامشخص بودن مبدا و مقصد، محموله ضبط و با دستور مقام قضایی نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.
وی ادامه داد: محموله های فاقد گواهی بهداشتی - قرنطینه ای حمل علاوه بر انتشار بیماری های واگیر دار دام و طیور، سلامت و امنیت غذایی جامعه را نیز تهدید می کند.
وی افزود: به منظور ایجاد فضای امن و مطمئن برای سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور استان، در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی، برخورد قاطع با این گونه موارد در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.

** محموله ماهی فاسد در سنندج کشف شد
مدیرکل دامپزشکی کُردستان گفت: محموله ای شامل سه هزار و 500 کیلوگرم ماهی در یک کارگاه بسته بندی در سنندج کشف شد که صاحب آن، تاریخ حک شده بر روی بسته ها را پاک و تاریخ های جدید بر روی آن حک می کرد.
ورمقانی افزود: صاحب این واحد قصد داشت ماهی‌های فاسد را با تاریخ جدید (9 ماه آینده) به بازار عرضه کند که به موقع محموله کشف و معدوم شد.
وی اضافه کرد: با توجه به احتمال ورود بخشی از محموله ماهی تاریخ مصرف گذشته به بازار، تیم‌های دامپزشکی در حال بازرسی از بازار هستند و تاکنون ۲۱۳ کیلوگرم ماهی فاسد از جنس و برند همین ماهی‌ها در سقز کشف شده است.
وی یادآور شد: این واحد بسته بندی امروز با حضور بازپرس دادستانی مرکز استان پلمپ و محموله ماهی فاسد هم معدوم شد.
مدیرکل دامپزشکی استان کُردستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک به سامانه پیغامگیر ۱۵۱۲ اطلاع دهند.
در حال حاضر تعداد 727 واحد مرغداری گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود 14 میلیون و 459 هزار قطعه در دوره و حدود 58 میلیون قطعه در سال با توان تولید 100 هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.
13 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 330 قطعه و 13 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 555 قطعه در استان دارای پروانه است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.