به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول انجمن خوشنویسی کامیاران شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری این مسابقه در فرهنگسرای این شهر گفت: 20 خوشنویس با کتابت آیات قرآن مجید به صورت حضوری ‌نویسی با قلم خوشنویسی و سبک خط نستعلیق در این مسابقه با هم رقابت کردند.
پرویز امامی با بیان اینکه مسابقه در 2 رده ممتاز و زیر ممتاز برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقه 4 خوشنویس زن و 16 خوشنویس مرد حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه در پایان چهار نفر به عنوان نفرات برگزیده شدند، افزود: خوشنویسی کاتبان وحی بستری را فراهم کرد تا همه خوشنویسان در زمینه قرآن، هنر خود را به نمایش بگذارند.
امامی هنر خوشنویسی قرآن را راهی برای توسعه اعتدال روحی و جسمی هنرمند خطاط دانست و تاکید کرد: این هنر به عنوان اصیل ترین هنر اسلامی ضرورتی ایجاد کرد تا برای حفظ و اشاعه آن در ماه رمضان این مسابقه برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه های این انجمن به صورت شورایی برگزار می شود، یادآور شد: امتحانات این انجمن هر سال در سه دوره به صورت سراسری برگزار می شود.
امامی با بیان اینکه در سال جاری 2 نفر از این انجمن در امتحانات سراسری موفق به کسب عنوان خوشنویسان ممتاز شدند، گفت: خوشنویسان ممتاز مجوز نوشتن کتاب، انجام تحقیق، برگزاری نمایشگاه و تدریس دریافت می کنند.
انجمن خوشنویسی شهرستان کامیاران از سال 1378 تاسیس و در حال حاضر با 50 عضو مشغول فعالیت است.
شهرستان کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.