ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام راحل با هدف کمک به مردم ستمدیده فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به بنام روز جهانی قدس نامگذاری کردند.
وی افزود ماهیت این نامگذاری نشان می دهد که اگر یکی از مسلمانان آسیب ببیند بر روی زندگی همه مسلمانان تاثیر می گذارد از این رو امام خمینی (ره) با تاسی از آموزه های قرآنی و تاکیدات پیامبر اکرم (ص) به دنبال کمک جهان اسلام در حق مردم مظلوم فلسطین بودند.
ماموستا رستمی تاکید کرد: حضور مردم مسلمان در راهپیمایی روز جهانی قدس منجر به تحکیم وحدت و همبستگی، اتحاد و حرکت بزرگ امت اسلامی در برابر دشمنان برای مایوس کردن آنهاست و ملت ایران اسلامی امسال نیز در این روز وحدت خود را برای حمایت از مردم فلسطین به جهانیان نشان می دهند.
وی از روز جهانی قدس به عنوان روزی مهم در تاریخ معاصر اسلام نام برد و یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی جامعه، دشمنان نسبت به متحد و یکپارچه بودن مسلمانان هراس دارند از این روز حضور امت اسلامی به صورت یکپارچه با یک هدف نشان از بیداری شان در برابر دشمنی های استکبار و صهیونیست ها است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همه مسلمانان باید به میدان بیایند و نسبت به جنایت هایی که توسط عوامل رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین می شود واکنش نشان داده و اقدامات جنایت انگیز رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خرداد امسال همزمان با بیست ‌و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در سخنانی تاکید کردند به فضل الهی و به برکت حضور پرشور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
به گزارش ایرنا، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور روز جمعه 18 خرداد ساعت 10 صبح در 90 نقطه از استان کردستان برگزار می شود.
راهپیمایی روز جهانی قدس در سنندج روز جمعه ساعت 10 صبح از میدان آزادی این شهر آغاز و در مسیر خیابان فردوسی - خیابان امام خمینی(ره) تا سه راه حبیبی ادامه دارد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.