محمدسعید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، 124 داوطلب در سریش آباد و 29 نفر در مرکز انتقال خون سنندج پذیرش شدند.
وی به دریافت 94 واحد کامل خون از داوطلبان بیجاری در اولین شب قدر نیز اشاره کرد و افزود: شب گذشته با حضور تیم سیار انتقال خون در سریش آباد، 102 واحد خون کامل از اهداکنندگان دریافت شد.
مدیرکل انتقال خون کردستان از ادامه فعالیت مرکز اهدای خون سنندج در 2 شیفت کاری صبح و شب تا پایان ماه رمضان خبر داد و یادآور شد: در شب 19 و 21 رمضان 85 داوطلب در مرکز اهدای خون سنندج پذیرش شدند که از این تعداد 48 واحد خونی دریافت و 144 فرآورده گلبول قرمز فشرده و پلاسمای تازه منجمد و پلاکت نیز تولید شد.
کریمیان تاکید کرد: در دو شب از لیالی قدر در مجموع 341 نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان کردستان مراجعه کردند که 244 واحد خونی کامل از این افراد دریافت شد.
وی آمار پذیرش اهدا کنندگان خون در استان را از ابتدای ماه رمضان تاکنون یک هزار و 604 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد اهدا کننده، یک هزار و 109 واحد خون کامل گرفته شد.
وی اضافه کرد: از این یک هزار و 604 نفر، یک هزار و 60 داوطلب در سنندج، 274 نفر در سقز، 256 داوطلب در بیجار و سریش آباد و 14 نفر هم در واحد آفرزیس پذیرش شدند.
مدیرکل انتقال خون کردستان اظهار داشت: از یک هزار و 109 واحد خون دریافتی در ماه رمضان امسال، 698 واحد توسط اهدا کنندگان مستمر و 411 واحد نیز توسط اهداکنندگان با سابقه اهدای خون اهدا شده است.
کریمیان با بیان اینکه نیاز به پلاکت خون در سال های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، افزود: عمر پلاکت خون تنها سه روز و راه تامین آن اهدای داوطلبانه است.
وی از اهدا کنندگان خواست تا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار داده و همواره به یاد داشته باشند که بیمارانی چشم انتظار نوع دوستی آنها هستند.
در حال حاضر 2 مرکز انتقال خون ثابت در شهرهای سنندج و سقز مشغول به فعالیت هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.