به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز یکشنبه در جلسه شورای شهر سنندج اظهار داشت: در زمنیه جذب این تسهیلات سه استان کشور بطور کامل موفق به جذب سهم خود شده اند اما کردستان تاکنون در این زمینه موفق نبوده و این مساله یک آسیب جدی است که باید علت آن بررسی شود.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی استان کردستان اشتغال و بیکاری است بنابراین تلاش برای جذب اینگونه تسهیلات می تواند تا حدودی راهگشای موانع موجود باشد.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور جدی است، تاکید کرد: در این شرایط با کسری بودجه مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه اتمام پروژه های عمرانی کشور 175 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تاکید کرد: هیچ وزیری نمی تواند با پنج هزار میلیارد تومان در این حوزه تحول جدی ایجاد کند.
علوی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به پروژه های عمران شهری موجود در استان و شهر سنندج را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، یادآور شد: درخواست جذب پنج هزار تُن قیر داده ایم و تلاش می کنیم با توجه به مشکلات معابر و خیابان های مرکز استان، بخش عمده این قیر به سنندج اختصاص یابد.
وی همچنین با بیان اینکه قانون حریم و محدوده را نیز در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می کنیم، افزود: مشکل آب استان نیز تا حدودی رفع شده و با توجه به پیگیری های انجام شده به احتمال زیاد سهم آب تغییر خواهد کرد.
**منابع درآمدی کم و ناپایدار مشکل اصلی شهرداری و شورای شهر سنندج است
شهردار سنندج نیز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی شهرداری و شورای شهر منابع در آمدی کم و ناپایدار است، اظهار داشت: عمده ترین درآمد ما مربوط به ساخت و ساز است که در چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است.
حشمت الله صیدی یکی دیگر از مشکلات شهرداری را مطالبات این نهاد از دستگاه های اجرایی دانست و گفت: با وجود تلاش های انجام شده در سال گذشته از 400 میلیارد ریال مطالبات فقط 20 میلیارد ریال را وصول کردیم.
وی با بیان اینکه مطالباتی را نیز از اشخاص حقیقی و حقوقی داریم، افزود: وصول این مطالبات می تواند تا حدودی از مشکلات موجود پیش روی شهرداری کم کند.
صیدی همچنین به موضوع زمین های قولنامه ای در شهر اشاره کرد و یادآور شد: براساس آخرین آمار 67 درصد ساخت و سازهای غیرمجاز ما در زمین های قولنامه ای انجام می شود.
شهردار سنندج یکی دیگر از مشکلات پیش روی توسعه عمران شهری را کمبود قیر دانست و تاکید کرد: اکنون برای آسفالت کوچه ها و معابر با مشکل مواجه هستیم که انتظار می رود با پیگیری نمایندگان مردم و همت مسئولان و اختصاص قیر یارانه ای این مشکل رفع شود.
وی فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری را از دیگر مشکلات موجود اعلام کرد و گفت: سال گذشته سهمیه ای در این زمینه داشتیم که بدلیل اقدام دیر هنگام نتوانستیم جذب کنیم و انتظار داریم با کمک مسئولان امسال این سهمیه را دریافت کنیم.
صیدی همچنین به حادثه پارک کودک و مرگ نوجوان سنندجی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس قانون مسئولیت پارک ها و شهربازی ها بر عهده مالک است ضمن اینکه این پارک در محدوده خدمات رسانی شهرداری نیست.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.