فردین سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد روستا با استفاده از خدمات LTE (نسل چهارم از اینترنت موبایل) به اینترنت پرسرعت متصل می شوند که اکنون اجرای زیرساخت های آن با تغییر پیمانکار توسط وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات از سر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مناقصه این طرح ها به صورت متمرکز توسط وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود، افزود: انتظار می رود با پایان اتصال 881 آبادی در حال اجرا، میانگین نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان به 52 درصد افزایش یابد.
سعیدی اضافه کرد: علاوه بر آن، شرکت مخابرات استان کردستان نیز 165 روستای دیگر را با استفاده از خدمات ADSL (اینترنت تلفن ثابت) به اینترنت پرسرعت متصل می کند که با اجرای این طرح ها تمام روستاهای بالای 20 خانواده استان کردستان از این خدمات بهره مند می شوند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات کردستان گفت: تاکنون 37.5 درصد از روستاهای دارای سکنه این استان شامل 350 روستا با استفاده خدمات ADSL و 339 روستا با استفاده از خدمات LTE به اینترنت متصل شده اند که با اجرای طرح های در دست اقدام میزان برخورداری به بیش از 90 درصد می رسد.
وی همچنین از همپوشانی 65 روستا در اجرای طرح های قبلی خبر داد و تاکید کرد: این روستاها هم از خدمات نسل چهارم اینترنت همراه و هم از خدمات اینترنت تلفن ثابت به صورت همزمان بهره مند هستند.
سعیدی یادآور شد: با میزان بیش از 90 درصد برخورداری، تمام روستاهای بالای بالای 20 خانواده کردستان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد که رقم قابل توجهی به نسبت چند سال گذشته است.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 1395 استان کردستان دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است که 29 درصد آن در روستاها و 71 درصد آن در شهرها ساکن هستند.
افزایش 99.36 درصدی کاربران اینترنت، رشد 2 برابری ضریب نفوذ کاربران اینترنت، افزایش ظرفیت پهنای باند استان از 6.3 گیگابیت بر ثانیه به 50 گیگابیت بر ثانیه و ایجاد مسیر پروتکشن استان در سه مسیر مختلف به میزان 21 گیگابیت بر ثانیه از دیگر خدمات دولت برای توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان در چند سال گذشته است.
بیش از 500 هزار کاربر در کردستان از خدمات اینترنت بهره مند هستند و 142 هزار و 506 خط دائمی در این استان فعال است که شامل بیش از 50 درصد کل جمعیت استان می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.