اکبر عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روحانی و مُبلغ برای اقامه نماز جماعت برای دستگاه های اجرایی با بیش از 10 نفر پرسنل اعزام شده است.
وی افزود: امام جماعت دستگاه های اجرایی استان بر اساس ترکیب جمعیتی و مذهبی کارکنان آن انتخاب و نسبت به اقامه نماز اعزام می شود.
عظیمی تاکید کرد: بیش از 95 درصد از شهرهایی که ساکنان آن اهل سنت هستند ماموستای اهل تسنن و در 2 شهرستان قروه و بیجار نیز بر حسب ترکیب جمعیتی کارکنان ادارات روحانی اهل تشیع اعزام شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی است بنابراین ستاد اقامه نماز در راستای اشاعه فرهنگ نماز علاوه بر اینکه در تمام دستگاه ها بر برگزاری نماز جماعت تاکید دارد برنامه هایی همچون اصلاح قرائت نماز، دعوت به نماز و تفسیر آیات قرآنی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
وی برگزاری مسابقات کتابخوانی نماز ویژه ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های ستاد اقامه نماز استان اعلام کرد و گفت: این مسابقه به 2 صورت ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و عموم مردم برگزار می شود که برای مسابقات دانشجویی فراخوان داده ایم و مسابقات عمومی نیز بزودی فراخوان آن اعلام می شود.
عظیمی همچنین از برگزاری نماز جماعت در اکثر مساجد استان کردستان خبر داد و افزود: ستاد اقامه نماز استان به چندین مسجد شهری و روستایی جهت بازدید مراجعه کرده و بر اقامه نماز جماعت تاکید کرده است.
استان کردستان بیش از یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.