لیلا آژیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات براساس تفاهم نامه ای که سال گذشته میان معاونت زنان ریاست جمهوری و صندوق قرض الحسنه مهر ایران منعقد شد به زنان سرپرست خانوار اعطا شده است.
وی با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه سهم کردستان اعطای تسهیلات 30 میلیون ریالی به 500 نفر از زنان سرپرست خانوار است، افزود: سهمیه استان ها برای دریافت این تسهیلات براساس تعداد زنان سرپرست خانوار تعیین شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان تاکید کرد: با اعلام فراخوان عمومی از سوی فرمانداری ها و بخشداری های تابعه استان کردستان، 540 نفر از زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک ها معرفی شدند.
آژیر با بیان اینکه این تسهیلات برای ایجاد و یا توسعه مشاغل در اختیار زنان قرار می گیرد، یادآور شد: از این تعداد، 370 نفر تسهیلات خود را دریافت کرده و مابقی نیز بدلایل مختلف از جمله نداشتن ضامن و یا مشکل در فرآیند تکمیل پرونده، هنوز موفق به دریافت نشده اند.
وی گفت: سهم شهرستان سنندج برای دریافت این تسهیلات 100 نفر بود و مابقی شهرستان ها هر کدام 50 نفر برای این منظور در نظر گرفته شد ولی بدلیل عدم وجود شعبه بانک قرض الحسنه مهر در سروآباد سهمیه شهرستان های مریوان و سروآباد در مجموع 50 نفر تعیین شد.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسائل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.