شهریار حنیفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون شکر، گوشت قرمز و سفید و برنج در سطح استان توسط مراکز صنفی و اتحادیه های خاروبار فروشان توزیع می شود.
وی افزود: 40 مرکز برای توزیع مواد پروتئینی و 40 مرکز نیز برای توزیع برنج در مناطق و شهرهای مختلف این استان در نظر گرفته شده است.
حنیفی تاکید کرد: دسترسی آسان مردم مناطق حاشیه شهرها به اقلام اساسی توزیع شده یکی از اهداف اجرای طرح ضیافت با همکاری اعضای ستاد تنظیم بازار است.
وی یادآور شد: در سال جاری 30 مرکز در حاشیه شهر سنندج و در باقی شهرستان ها نیز هر کدام یک تا دو محل ویژه توزیع این اقلام میان ساکنان این مناطق دایر شده است.
وی اضافه کرد: برنج از نوع هومالی به میزان 600 تن با قیمت هر کیلوگرم 39 هزار ریال، گوشت قرمز گوساله هر کیلوگرم 230 هزار ریال و بیش از 600 تن گوشت مرغ به قیمت هر کیلوگرم 68 هزار ریال در دسترس شهروندان کردستانی قرار می گیرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی 29 هزار تُن شکر وارد استان شده که در راستای طرح ضیافت توزیع آن در فروشگاه های مورد تایید در حال انجام است.
حنیفی اظهار داشت: همچنین 240 تن خرمای درجه یک جنوب نیز از سوی سازمان تعاون روستایی استان خریداری و با قیمت مصوب در حال توزیع است که تاکنون تنها عاملان توزیع سه شهرستان سنندج، بیجار و کامیاران برای توزیع اعلام آمادگی کرده اند.
وی توزیع گوشت گوسفندی را از دیگر برنامه این سازمان برای اجرای طرح ضیافت اعلام کرد و افزود: با استفاده از توان بخش خصوصی به دنبال واردات این نوع گوشت از کشور گرجستان هستیم که در صورت اعلام آمادگی این بخش مجوز آن صادر می شود.
حنیفی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز و فروشگاهای عرضه این محصولات شهروندان می توانند مراتب را با شماره 124 سامانه رسیدگی به گزارشات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن با متخلفان برابر قانون برخورد شود.
به گزارش ایرنا، جهاد کشاورزی با همکاری ستاد تنظیم بازار استان ها همه ساله به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام به توزیع برخی کالا به نرخ دولتی یا توافقی در سطح بازا می کند.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.