به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: همه در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و به عنوان یک مسلمان موظفیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نماییم.
وی اضافه کرد: اگر افرادی بخواهند با هنجار شکنی و به عمد تظاهر به روزه خواری کنند، بدانند که دستگاه قضایی بدون اغماض و قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.
داستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با کلیه ضابطان قضایی، شهرداری ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای افراد جامعه شده ایم تا از روزه خواری در ملاعام، هتک حرمت ماه مبارک،وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی در این ایام پیشگیری شود.
این مسئول قضایی استان قزوین تصریح کرد: چنانچه مشاهده شود افرادی با روزه خواری در ملاعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه نمایند، نسبت به دستگیری افراد مجرم و معرفی متهمان به مراجع قضایی و تشکیل پرونده قضایی اقدام خواهد شد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: صنوف متخلف نیز در این حوزه در صورت رعایت نکردن ضوابط قانونی و مربوطه از سوی تیم های بازرسی و نظارتی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می شوند و با واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارائه خدمات نمایند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری در نظر گرفته شده است تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی برای حرمت شکنان ماه مبارک رمضان کاهش یابد.
وی به ماده 638 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: مطابق ماده مذکور هر کس به صورت علنی در اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.
دادستان عموم و انقلاب قزوین همچنین گفت: در صورتی که فردی مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند فقط به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است شهرداری ها، نهاد های فرهنگی، مسئولان ذیربط در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان در طی سال اقداماتی به منظور فرهنگ سازی این امر مهم انجام دهند تا شاهد چنین هنجارشکنی هایی که زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، نباشیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.