به گزارش ایرنا بهرام براری روز سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: این تعداد پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و پرونده های مرتبط با بهداشت، دارو و درمان بوده است.
وی گفت: افزون بر 161 میلیارد ریال جریمه و جزای نقدی برای متخلفان مربوط به این پرونده ها در نظر گرفته شده و بیش از 50 درصد این جرائم به نفع صندوق دولت واریز شده و مابقی در قالب شرایط قانونی اعم از تقسیط در حال وصول و اجرا است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان افزود: موارد ذکر شده غیر از مجازاتی همچون درج تذکر در پروانه، ضبط کالا به نفع دولت و یا سایر مجازات تکمیلی است.
براری یادآور شد: بیشترین ارزش تخلف و بیشترین محکومیت مربوط به قاچاق کالا و ارز و کمترین تخلف مربوط به پرونده های مرتبط با بهداشت، دارو و درمان است.
وی با بیان اینکه طرح نظارتی مربوط به ایام نوروز از امروز پانزدهم اسفند ماه 96 آغاز شده است و تا پانزدهم فروردین ماه 97 استمرار دارد، گفت: این طرح به صورت مشترک با دستگاه های نظارتی و با محوریت اداره کل تعزیرات اجرا می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان افزود: در اجرای این طرح دستگاه های نظارتی و اجرایی استان لرستان از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه های نظارتی که وظیفه توزیع و نظارت بر عرضه کالا و خدمات را بر عهده دارند، مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: در این طرح تیم های مشترکی متشکل از قاضی، نماینده تعزیرات حکومتی و ناظران دستگاه های نظارتی بصورت میدانی فعالیت های بازار را رصد و پالایش می کنند.
براری افزود: در این نظارت ها، کالاهای اساسی و سایر مایحتاج مورد نیاز مردم و مصرف کنندگان که متناسب با نوروز 97 مورد تقاضا هستند، اولویت بیشتری دارند.
وی گفت: در این گشت ها به واحدهای صنفی، واحدها و مراکز تهیه و توزیع کالا و خدمات مراجعه می شود و اگر تخلفی مشاهده شود ترجیحا در محل وقوع تخلف برابر قانون برخورد قاطع می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان یادآور شد: اجرای این طرح نافی وظایف دستگاه های نظارتی که وظیفه سازمانی مطابق با دستگاه متبوع خود مبنی بر نظارت روزانه را دارند، نیست بلکه این طرح برای ایام نوروز تدوین، طراحی و اعمال شده است.
وی گفت: از جامعه صنفی انتظار می رود در ایام نوروز بیشترین توجه در رعایت حقوق مصرف کننده و خریداران را داشته باشند و مصرف کنندگان و خریداران نیز درخصوص فرهنگ خویش نظارتی و اجرای این طرح همکاری کنند.
وی افزود: مردم می توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع دهند و یا از طریق سامانه پیامکی و اطلاع رسانی 135 اداره کل تعزیرات حکومتی و سامانه 124 ستاد خبری سازمان، صنعت، معدن و تجارت شکایات و انتقادات خود را انتقال دهند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با تاکید بر قابل رویت بودن قیمت کالاها و نصب نرخ نامه برای خدمات گفت: رعایت درصد سود مجاز قانونی که از ناحیه اتحادیه یا صنف مربوطه ابلاغ شده، رعایت کمیت و کیفیت کالا و همچنین ارائه صورتحساب به مشتریان از جمله مواردی هستند که در اجرای طرح نوروزی تعزیرات حکومتی به طور خاص مورد توجه قرار دارند.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.